همشهری آنلاین: رهبر کوبا با افزایش شایعات مربوط به بیماری‌اش با نمایندگان پارلمان تلفنی گفت و گو کرد.

به نوشته ال موندو،این گفت و گوی تلفنی فیدل کاسترو روز شنبه 16 دسامبر (25 آذر) و همزمان با ادعا‌های رییس سرویس‌های جاسوسی آمریکا مبنی بر این که کاسترو به زودی خواهد مرد، انجام شد.

روزنامه گرانما درباره این تماس تلفنی کاسترو با گروه نمایندگان پارلمان به صورت خلاصه و بدون اشاره به بیماری کاسترو نوشته است:"رهبر انقلاب کوبا از جزییات مباحثی که در نشست گروه نمایندگان مجلس مورد بحث قرار گرفته بود مطلع شد.نمایندگان نیز با کف زدن‌های ممتد شادی خویش را از این که کاسترو شخصا با آن‌ها از طریق تلفن تماس گرفته است ،ابراز داشتند.

کاستروی 80 ساله چهار ماه و نیم است که در انظار حاضر نشده است.این مساله به شایعات زیادی درباره وضعیت جسمانی وی به ویژه در محافل غربی دامن زده است.اما خبر تماس تلفنی کاسترو با نمایندگان مجلس اولین خبری است که به طور رسمی از کاسترو، پس از آنکه وی در 5 سپتامبر انتخاب مجدد هوگو چاوز در ونزوئلا را به وی تبریک گفت،انتشار می‌یابد.

آخرین تصاویر انتشار یافته از کاسترو نیز به 28 اوت سال جاری و زمانی بازمی‌گردد که تلویزیون کوبا ویدئویی کوتاه از قدم زدن و روزنامه خواندن کاسترو در اتاق بیمارستان نشان داد.این تصاویر جهت تکذیب شایعات مربوط به وضعیت بد جسمانی کاسترو انتشار یافتند.

کد خبر 11156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز