همشهری آنلاین: گوگل ابزاری ارائه کرد که با آن می‌توان بدون اطلاع زیاد از برنامه‌نویسی، برای گوشی‌های اندروید نرم‌افزار طراحی کرد

به گزارش بی‌بی‌سی، با استفاده از این برنامه که App Inventor  نام دارد، فقط کافیست بلوک‌های کد را که به صورت چند باکس هستند را به یکدیگر متصل کرد تا الگوریتم مورد نظر به صورت یک برنامه اندروید پیاده سازی شود.

گوگل می‌گوید یک سال برروی این ابزار کار کرده‌ و هدفش از آن افرادی است که اطلاعات بسیار زیادی از برنامه‌نویسی ندارند.

گفته می‌شود این ابزار در یک سال اخیر توسط دانش‌آموزان و کودکان تست شده‌است.

هر کدام از باکس‌ها در این ابزار نشان دهنده یک مجموعه کد کامپیوتری است که مجموعه‌ای از عملیات را برروی داده انجام می‌دهد که در علم برنامه نویسی به آن‌ها تابع نیز گفته می‌شود.

برای مثال یکی از افرادی که این ابزار را تست کرده، با استفاده از اطلاعات خوانده شده از GPS، یک تایمر و بلوک‌های پرس‌جو از بانک اطلاعاتی نرم‌افزاری طراحی کرده که هر 15 دقیقه موقعیتش را به دوستانش اعلام می‌کند.

گفتنی‌است این ابزار با کمک دانشمندان علوم کامپیوتر MIT طراحی شده که پیش‌تر ابزار ماشبهی به نام Open Blocks را ایجاد کرده‌بودند.

برای استفاده از این ابزار افراد باید ابتدا از نمایه Gmail خود استفاده کنند و متقاضیان باید یک فرم اینترنتی را پر کنند. یک سری مجموعه آموزشی هم برای کاربران وجود دارد.

تحلیل‌گران معتقدند این ابزار می‌تواند تعداد برنامه‌های تولید شده برای سیستم عامل موبایل اندروید را با سرعت بیشتری افزایش دهد و گوگل را برای آن دسته از کاربرانی که طرفدار نرم‌افزارهای منبع باز هستند به گزینه مناسبی تبدیل کند.

اطلاعات بدست آمده از وب‌سایت رسمی AndroLib نشان می‌دهد که نرم‌افزارهای اندروید تا پایان جولای 2010 از مرز 100 هزار می‌گذرد که این میزان نسبت به دوره مشابه سال قبل 10 برابر می‌باشد. با این حال این میزان هنوز کمتر از نیمی از نرم‌افزارهای موجود برای گوشی‌های آی‌فون است.

کد خبر 111478

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز