یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

محمد ملاحسینی: توماس مولر (Thomas Mueller) در سال ۱۹۸۹ در شهر ویلهایم آلمان به دنیا آمد. وی تا به امروز ۱۰۰ بازی ملی داشته‌است و موفق شده ۳۸ گل برای تیم ملی فوتبال آلمان به ثمر برساند. وی در جام جهانی ۲۰۱۰ برنده کفش طلایی و همچنین صاحب عنوان بهترین بازیکن جوان جام و در جام جهانی ۲۰۱۴ همراه آلمان قهرمان جام شد و دومین گلزن برتر جام نیز لقب گرفت.

توماس مولر

مولر سال ۲۰۰۰ زمانی که تنها ۱۱ سال سن داشت به باشگاه نوجوانان بایرن مونیخ پیوست.

وی پس از ۸ سال بازی برای تیم های جوانان بایرن مونیخ در لیگ دسته ۳ آلمان و بایرن مونیخ ۲ و پس از بازی‌های درخشان و گلزنی در ۱۶ بازی به تیم اصلی بایرن مونیخ فراخوانده شد.

چندین بازی درخشان از مولر در ابتدای فصل ۲۰۱۰- ۲۰۰۹ در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و بوندس‌لیگا نام وی را به عنوان ستاره ای جوان و آینده دار در فوتبال آلمان بر سر زبان‌ها انداخت.

وی پله‌های موفقیت در بایرن مونیخ را از بازی در تیم جوانان یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت و همین راه را در تیم ملی هم طی کرد.

مولر در سال ۲۰۰۸ عضو تیم ملی زیر ۲۰ سال آلمان بود و در سال ۲۰۰۹ به تیم ملی زیر ۲۱ ساله‌ها نیز دعوت شد.

در واقع توماس مولر محصول باشگاه قدرتمند بایرن مونیخ است که این پدیده خیلی زود به تیم ملی اضافه شد و در جام جهانی ۲۰۱۰ هنگامی که میشائیل بالاک به علت مصدومیت حضور نداشت جای او را پر کرد.

وی با درخشش بسیار هم در بایرن مونیخ و هم در تیم ملی آلمان به یک مهره کلیدی تبدیل شد.

مولر اولین بازی ملی خود را مارس سال ۲۰۱۰ در مسابقه دوستانه با آرژانتین انجام داد.

مولر در پست هافبک هجومی بازی می‌کند و بسیار ماهرانه نقش خود را در دفاع و حمله عوض می‌کند.

تنکینک و تسلط بر همین نقش تاثیرگذار باعث می‌شود در مواقع حمله به عنوان یک مهاجم دوم و گلزن در به دست آوردن نتیجه به تیم خود کمک کند.

مولر در جام جهانی ۲۰۱۰ به همراه تیم آلمان شرکت داشت و با زدن ۵ گل و ۵ پاس گل در زمره بهترین گلزنان و پدیده‌های جام قرار گرفت.

*آخرین بروزرسانی ۱ اسفند ۱۴۰۰

کد خبر 111373

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز