یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های جست‌وجو که یک هفته قبل از سوی پلیس انگلیس برای دستگیری یک جنایتکار فراری شروع شده بود، با خودکشی متهم پایان یافت.

هفته گذشته، رائول موات 37 ساله، وقتی بعد از تحمل 4 ماه حبس از زندان آزاد شد، به سراغ نامزد سابقش رفت و این زن را هدف گلوله قرار داد. او همچنین به مردی که در خانه نامزد سابقش بود نیز شلیک کرد که در جریان این تیراندازی مرد جوان کشته شد.  در این حادثه نامزد سابق جنایتکار انتقامجو به‌شدت مجروح شد.

به‌دنبال این حادثه،  صدها نفر از نیروهای پلیس از شنبه هفته گذشته، برای دستگیری مرد مسلح بسیج شدند اما این مرد یک روز بعد از حمله به خانه نامزد سابقش در شمال شهر نیوکاسل، این بار یک مامور پلیس را حین گشتزنی هدف گلوله قرار داد و او را به‌شدت مجروح کرد.

به گزارش رویترز، ماموران پلیس که خود را در برابر یک قاتل بی‌رحم می‌دیدند، جست‌وجوهای گسترده را از زمین و هوا برای یافتن ردی از او ادامه دادند تا اینکه سه‌شنبه گذشته گزارش مهمی در اختیار آنها قرار گرفت.

براساس این گزارش رائول موات در روستایی در اطراف نیوکاسل دیده شده بود و به این ترتیب این روستا به محاصره پلیس درآمد. همه رفت‌وآمدها به روستا تحت کنترل قرار گرفت و ماموران پلیس تا شعاع چندین کیلومتری روستا به عملیات جست‌وجو ادامه دادند تا اینکه جمعه شب گذشته قاتل فراری در ساحل یک رودخانه به محاصره پلیس درآمد.

به محض محاصره این مرد، عملیات برای دستگیری متهم شروع شد و مذاکره با او در دستور کار پلیس قرار گرفت اما بعد از 6 ساعت گفت‌وگوی بی‌نتیجه،  قاتل فراری گلوله‌ای به سرش شلیک کرد و قبل از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

با خودکشی این متهم خطرناک، یکی از بی‌سابقه‌ترین عملیات‌های جست‌وجوی پلیسی در انگلیس خاتمه یافت.گفته می‌شود عملیات جست‌وجو برای یافتن موات، میلیون‌ها پوند هزینه دربرداشته است و هواپیماهای جنگنده ارتش نیز به درخواست پلیس در این عملیات جست‌وجو حضور  داشته‌اند.

کد خبر 111294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز