همشهری‌آنلاین: سازمان هواشناسی کشور از ادامه روند گرم شدن هوا در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، این سازمان اعلام کرد آخرین نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر آسمانی صاف و آفتابی به همراه هوای گرم تابستانی طی سه روز آینده در اغلب نقاط کشور خواهد بود که در این مدت برای سیستان و بلوچستان و برخی نقاط غرب و جنوب غرب، وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که در این مدت برای نواحی جنوب‌شرق در ساعات بعداز ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده را شاهده خواهیم بود.

به این ترتیب آسمان تهران در روز پنجشنبه (16 تیر) صاف، گاهی با وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دمای هوا در این مدت بدون تغییر نسبت به روز چهارشنبه (15 تیر) به 27 و 40 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد؛ اما در روز پنجشنبه دمای هوا در تهران یک درجه دیگر افزایش یافته و آسمان نیز صاف در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور تا روز جمعه همچنان 14 استان کشور دمای بیش از 40 درجه را تجربه خواهند کرد و در این مدت گرمترین استان‌ها به ترتیب خوزستان با حداکثر دمای 49 درجه سانتیگراد و پس از آن قم و یزد هر کدام با 43 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهند بود.

با توجه به تعطیلات آتی و پیش‌بینی افزایش سفرها به استان‌های شمالی کشور تا روز جمعه آسمان استان‌های گیلان، گلستان و مازندران صاف تا نیمه‌ابری خواهد بود که در برخی از ساعات در این استان‌ها وزش باد نیز پیش‌بینی می‌شود.

بدین ترتیب حداقل و حداکثر دمای استان گیلان در روز پنجشنبه به 25 و 34 درجه سانتیگراد بالای صفر، گلستان 25 و 41 درجه سانتیگراد بالای صفر و مازندران 27 و 37 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد؛ همچنین در روز جمعه (17 تیر) نیز حداقل و حداکثر دمای استان گیلان به 26 و 35 درجه سانتیگراد بالای صفر، گلستان 24 و 41 درجه سانتیگراد بالای صفر و مازندران 26 و 38 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

کد خبر 111208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز