یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۹ - ۰۶:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت ژاپنی سونی در فراخوانی از کاربران بیش از نیم میلیون لپ تاپ مدل "وایو" خواسته است که این دستگاه‌ها را به دلیل گرم شدن بیش از حد باتری به این شرکت بازگردانند

سونی در این اطلاعیه اعلام کرده است که 535 هزار لپ تاپ مدل وایو را از کاربران پس می‌گیرد. علت این بازگردانی، عملکرد بد سیستم داخلی تنظیم کننده دما است که با احتمال بدشکل شدن صفحه کلید و کیس خارجی و همچنین خطر سوختن و انفجار مواجه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این شرکت چند ملیتی ژاپنی برنامه بازگردانی 259 هزار وایو در آمریکا، 103 هزار دستگاه در اروپا، 120 هزار لپ تاپ مدل وایو در آسیا و 52 هزار در ژاپن را در دستور کار دارد.

این مشکل در لپهای مدل وایو سری F و C که از ژانویه 2010 عرضه شده‌اند وجود دارد. هنوز هیچ خبری دال بر حوادثی که سلامت کاربران را در معرض خطر قرار بدهد وجود ندارد و تنها 39 مورد گزارش گرم شدن اعلام شده است.

 سونی همانند بسیاری از شرکتهای بزرگ IT  در مواردی دستگاههای الکترونیکی خود را باز می‌گردانند. یکی از بزرگترین مشکلات این شرکتها باتریهای موجود در بازار است که در سالهای اخیر تولید آنها در انحصار بازار چین بوده و به دلیل معایبی که دارند بیش از حد گرم می‌شوند که می‌توانند برای مصرف کنندگان خطرناک باشند.

سونی اعلام کرده است که در این بازگیری، لپ تاپهای مدل VPCF11 و VPCCW2 را پس می‌گیرد.

پیش از این سونی در یک اطلاعیه رسمی اعلام کرده بود که مشکل گرم شدن این دو مدل با بارگذاری و نصب نسخه به روز شده یک سفت افزار (firmware) به راحتی حل می‌شود اما در روزهای اخیر سخنگوی سونی در انگلیس ضمن تکذیب این اطلاعیه وجود هر نوع برنامه مشابه را برای حل این مشکل رد و به فراخوان بازگردندان دستگاهها تاکید کرد.

کد خبر 110912

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز