پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: مجسمه "اسب دیوانه" Crazy Horse بیش از 60 سال است که در حال ساخت است و همچنان ادامه دارد.

ساخت این مجسمه عظیم بسیار کند پیش می رود. تنها زیر سازی آن سالیان سال طول کشیده است. همین امر باعث شده که مردم از اتمام و تکمیل این اثر هنری دچار ناامیدی شوند.

"اسب دیوانه" کیست؟ از کجا و چرا آمده است؟

همیشه بین ساکنین محلی یعنی سرخپوست‌های قبیله لاکوتا و سفیدپوست‌های آمریکا بر سر مالکیت راشمور Rushmore منطقه‌ای در نزدیکی شهر کیستون ایالت داکوتا، اختلاف وجود داشته است.


طرح اولیه


طرح اصلی

دولت آمریکا این زمین‌ها را پس از جنگ 1876 با سرخپوستان تصاحب کرده است. زمین‌هایی که برای سرخپوستان لاکوتا مقدس محسوب می شوند.

سرخپوستان قبیله لاکوتا نیز در پاسخ به اشغال سرزمین ابا و اجدادی و احداث بنای "یادبود راشمور" همان بنای یادبود که یادآور 150 سال تاریخ آمریکاست،

( یک بنای 18 متری که ساخت آن 14 سال (از 4 اکتبر 1927 تا 31 اکتبر 1941) طول کشیده است. این بنا در واقع، مجسمه 4 تن از روسای جمهور آمریکا( آبراهام لینکلن، تئودور روزولت، توماس جفرسون، و جرج واشینگتن) است و 400 نفر در ساخت آن همکاری کردند)


شروع کار اصلی بعد از زیر سازی



شروع به ساخت بنای یادبودی به نام اسب دیوانه در منطقه Black Hills داکوتای جنوبی از سال 1948  کردند که هنوز بعد گذشت بیش از نیم قرن همچنان در حال ساخت است. این مجسمه تنها 13 کیلومتر با بنای یادبود راشمور فاصله دارد.

این مجسمه نماد یکی از رهبران قبیله داکوتا به نام "اسب دیوانه" است. طرح سرخپوستی سوار بر اسب که با دست به سرزمینش اشاره می کند.

هزینه ساخت این اثر هنری به عهده قبایل سرخپوستان است. و  هرگونه کمک مالی از طرف دولت امریکا را رد کرده‌اند.

مجسمه "اسب دیوانه" یا Crazy Horse با 195 متر عرض و 172 متر ارتفاع در صورت اتمام، بزرگترین مجسمه جهان خواهد شد.


مراحل پایانی صورت اسب دیوانه


نیم رخ اسب دیوانه

گردشگران مشتاق برای دیدن مراحل کاری این بنای عظیم.

کد خبر 110867

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز