شرکت آب و فاضلاب استان تهران و شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نسبت به افزایش نگران‌کننده مصرف آب و برق در تهران هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت نیرو، مدیرعامل آبفای شهر تهران ضمن ابراز نگرانی از میزان مصرف رو به تزاید آب در این شهر، گفت: میزان مصرف آب شهروندان تهرانی در روز گذشته 3میلیون و 253‌هزار متر مکعب بوده است که این رقم نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته،  250هزار متر مکعب افزایش را نشان می‌دهد. 

حبیب‌الله براتی ادامه داد: میزان مصرف آب در 3ماه نخست سال‌جاری نسبت به‌مدت مشابه سال قبل نیز به‌طور متوسط روزانه بیش از 100هزار متر مکعب افزایش نشان می‌دهد.  وی با اشاره به پایداری دمای هوا در روز‌های آتی و محدودیت تاسیسات انتقال،  تصفیه و توزیع شرکت آب و فاضلاب شهر تهران،  از شهروندان تهرانی خواست با رعایت الگوی مصرف و به کار‌گیری شیوه‌های مصرف بهینه آب، این شرکت را در مدیریت آب کلانشهر تهران و جلوگیری از قطع آب یاری کنند. 

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نیز با اشاره به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور مبنی بر افزایش دما در روزهای آینده، نسبت به افزایش مصرف برق تهران در روزهای آتی هشدار داد و از مشترکان و شهروندان تهرانی خواست در مصرف برق با این شرکت همکاری کنند.

کد خبر 110782

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز