همشهری آنلاین: پارلمان فنلاند ساخت دو نیروگاه جدید هسته‌ای را تصویب کرد

خبرگزاری اتریش از هلسینکی گزارش داد، البته این رای از چندان قوتی برخوردار نبود زیرا 120 نماینده به احداث چهارمین بلوک نیروگاهی از کنسرسیوم فنلاندی TVO در منطقه اولکیلوتو (Olkiluoto) رای مثبت و 72 نماینده به آن رای منفی دادند.

121 نماینده هم به ساخت یک نیروگاه اتمی دیگر رای مثبت و 71 نماینده به آن رای منفی دادند. قرار است این نیروگاه در شمال فنلاند احداث شود و مسوولیت پیشبرد این پروژه بر عهده E.ON آلمان باشد که کنسرسیوم بهره بردار نیروگاه فنوفیما (Fennovoima) است.
پارلمان فنلاند همچنین احداث یک سایت دفن زباله های هسته ای را در این کشور تصویب کرد.

پیش از این رای گیری تعدادی از مخالفان احداث نیروگاه های هسته ای تجمع مسالمت آمیزی را در مقابل پارلمان فنلاند برگزار کردند. جلسه رای گیری برای مدت کوتاهی به خاطر آنکه مخالفان انرژی هسته ای بلندگو به دست گرفته و شروع به فریاد کشیدن و آواز خواندن کردند، مختل شد. به همین خاطر دستکم دو نفر از محل تشکیل جلسه پارلمان اخراج شدند.

پیش از این هم انتظار می رفت این رای گیری به چنین نتیجه ای منجر شود. حزب سبزها که عضو دولت فنلاند است رای قاطعی در مخالفت با ساخت نیروگاه هسته ای جدید داد. ماری کیفینیمی (Mari Kiviniemi)، نخست وزیر جدید فنلاند از رای پارلمان تقدیر کرد.

کد خبر 110757

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز