چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

وزیر نیرو با اعلام اینکه شرایط پر تنشی را می‌گذرانیم، دلایل خاموشی برق در خوزستان و تهران را اعلام کرد

به گزارش مهر، مجید نامجو وزیر نیرو پس از جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه همکاران من در سراسر کشور آبی را که در زمستان ذخیره شد با دقت مراقبت می‌کنند تا بتوانیم آن را در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

نامجو حجم ذخایر آب در سدها را حدود 24 میلیارد متر مکعب اعلام کرد و دراین‌باره  افزود: روزانه حدود 35 متر مکعب به ثانیه از این راه در حال رهاسازی هستیم که به بخش کشاورزی کمک می‌کند و تا‌کنون توانسته‌ایم وضعیت را مدیریت کنیم.

وی گفت: اگر کشاورزان و مردم همکاری کنند و استفاده خوبی از منابع در اختیار داشته باشند،  می‌توانیم امسال از شرایط موجود به‌خوبی عبور کنیم.

دلایل قطع برق در خوزستان و تهران

وزیر نیرو در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر علت قطعی‌های مکرر برق در خوزستان گفت: در حال حاضر این قطعی‌ها برطرف شده است. با توجه به سفری که من به خوزستان داشتم و پروژه‌هایی که افتتاح کردیم و وارد مدار شده‌اند امیدواریم دیگر قطعی به آن شکل نداشته باشیم.

وی در مورد دلیل قطعی مکرر برق در تهران،  گفت: قطعی برقی که در نقاطی از تهران ممکن است اتفاق بیفتد از جهت کمبود انرژی نیست، ما به اندازه کافی انرژی داریم.

نامجو ادامه داد: این قطعی‌ها بیشتر به‌دلیل افزایش مصرفی است که در برخی نقاط اتفاق می‌افتد و اصرارم این است که مردم عزیز به‌نحوی برق را مصرف ‌کنند که بتوانیم وضعیت را مدیریت کنیم. وی در پاسخ به این سؤال که آیا در تابستان قطعی آب نخواهیم داشت؟ گفت: ان‌شاءالله.

کد خبر 110722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز