سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۰
۰ نفر

گرمای هوا 9 تیر و 10 تیر شدت می‌یابد و آخر هفته‌ای داغ را برای تهرانی‌‌ها و شهروندان چند شهر دیگر رقم می‌زند

سازمان هواشناسی کشور با اعلام اینکه امروز دمای هوای تهران به 40 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد، از تداوم هوای گرم در سطح کشور تا پایان هفته جاری خبر داد.

براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در 3 روز آینده در غالب مناطق کشور جو آرام بوده و هوای گرم تابستانی حاکم است.

همچنین در این مدت در برخی از مناطق غرب و جنوب غرب کشور پدیده گردوغبار با غلظت کم پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه نیز با نفوذ جریانات شمالی، دریای خزر مواج می‌شود و در سواحل شمالی کشور دمای هوا افت نسبی دارد. طبق اعلام سازمان هواشناسی، طی 3 روز آینده در شمال سیستان و بلوچستان وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

براساس این گزارش، استان اردبیل با 30 درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین هوا را طی 24 ساعت آینده دارد.  آسمان تهران امروز صاف در ارتفاعات نیمه ابری و گاهی با وزش باد پیش‌بینی شده و بیشینه و کمینه دمای هوا امروز در تهران به‌ترتیب 40 و 29 درجه سانتی‌گراد است.

سازمان هواشناسی همچنین برای استان اصفهان بیشینه دمای 40 درجه و برای استان یزد بیشینه دمای 43 درجه را طی امروز و فردا پیش‌بینی کرده است. در این بین استان‌های آذربایجان شرقی و غربی با بیشینه دمای 35 درجه مناطق خنک کشور محسوب می‌شوند.

این درحالی است که طی امروز و فردا، استان خوزستان با دمای 47درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین استان کشور خواهد بود. همچنین استان‌های گلستان، هرمزگان، لرستان، ‌کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، کرمانشاه و مرکزی در آخر هفته بیشینه دمای 40 درجه‌ای خواهند داشت؛ ضمن اینکه استان‌های قم، فارس و سمنان نیز دمایی بیش از 40 درجه را تجربه خواهند کرد.

کد خبر 110649

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز