همشهری آنلاین: رئیس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: مصرف آبهای یخ زده بسته بندی در بطریهای «پت» باعث انتقال مواد شیمیایی سرطانزا می شود.

هوا که گرم می‌شود، بازار آب‌های بسته‌بندی شده داغ می شود. آن‌هایی که ملاحظه‌کار‌ترند معمولا برای مقابله با گرما یک بطری آب در کیفشان دارند، بطری آبی که گاهی برای حفظ خنکایش در این هوای داغ تابستان، قبل از این که درون کیف برود، ساعاتی را در فریزر گذرانده است. اما به گفته دکتر پریسا ترابی، رئیس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت استفاده از آب‌های بطری یخ‌زده ممکن است باعث بروز سرطان شود: بعضی از مراجع علمی اعلام کرده اند استفاده از آبهای آشامیدنی بسته بندی در بطری‌ها فقط برای مصرف یکبار است و از یخ زدگی آنها باید جلوگیری کرد. {هشدار پزشکان در مورد استفاده از ظروف یک‌بار مصرف}

ترابی با بیان اینکه یخ زدگی آب در بطری‌های یکبار مصرف باعث می شود که مواد شیمیایی جدار بطری همراه با آب به درون بدن منتقل شود، بر خاصیت سرطانزایی این مواد تاکید کرد: بطری‌هایی که در کشور ما تولید می‌شوند برای آبهای بسته بندی خاصیت یک بار مصرف دارند و نباید آنها را فریز کرد.

پیش از این نیز دکتر حسن امامی رضوی، معاون وزیر بهداشت نسبت به مصرف آب‌های بسته‌بندی که در فروشگاههای عرضه موادغذایی و آشامیدنی در معرض حرارت و در زیر آفتاب داغ نگهداری می‌شود هشدار داده بود: «اگر آب معدنی‌های بسته بندی شده در معرض حرارت نباشد مصرف آنها تا یک سال هم مشکلی ندارد ولی اگر در وضعیتی نگهداری شوند که تحت تاثیر مستقیم حرارت باشند حتی قبل از 6 ماه هم غیرقابل استفاده می‌شوند و مردم توجه داشته باشند از این آب معدنی‌ها استفاده نکنند.»

کد خبر 110540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز