گروه اقتصادی: وزیرارتباطات وفناوری اطلاعات از پایین بودن ضریب نفوذ تلفن همراه درایران نسبت به کشورهای منطقه خبرداد.

 در نشست خبری محمد سلیمانی با تعداد معدودی از خبرنگاران ، وی در یک برآورد کارشناسی به عنوان بالاترین مقام دولتی در این بخش اعلام کرد که اگر هفت میلیون سیم‌کارت دولتی امسال واگذار نمی‌شد قیمت سیم‌کارت تلفن همراه در بازار آزاد به دو میلیون تومان می‌رسید.
در این نشست  که هر یک از خبرنگاران، به ترتیب حروف الفبا و به شرط ارائه سؤال از قبل به روابط عمومی ‌وزارت ارتباطات حق سؤال کردن داشتند. وزیر ارتباطات بدون اشاره به شرایط نابرابری که برای بخش خصوصی و دولتی در این حوزه وجود دارد بابیان اینکه تقاضای مردم برای تلفن همراه بسیار بالاست ،گفت: باید توسعه دولتی تا زمانی که بازار اشباع شود ادامه یابد. وی بدون ارایه آمارهای دقیق و روشن و تحلیل مشخص و مستدلی از بازار تلفن همراه، افزود: اگر در حال حاضر 30میلیون خط نیز به جامعه تزریق کنیم، باز هم مردم استقبال می‌کنند.
براساس گزارش ایسنا سلیمانی در مورد بازار تلفن همراه گفت: اگر به بازار تلفن همراه نگاه کنیم، هنوز بازار سیاه وجود دارد و اگر قیمت سیم‌کارت دولتی را در همان 440 هزار تومان نگه می‌داشتیم، این شکاف بیشتر می‌شد و از سوی دیگر، در کشورهای اطراف ما مانند ترکیه و پاکستان، بیش از 40 تا50 میلیون خط تلفن همراه وجود دارد و ما در منطقه در این زمینه در مقام یازدهم هستیم.
وی افزود: در زمینه توسعه‌ اپراتورها نیز برنامه مشخص است؛ اپراتور دوم که وارد میدان شده و قرار است تا پایان امسال دومیلیون و 300 هزار سیم‌کارت واگذار کند که در حال حاضر توان آن در همین حد است. او درعین حال تاکید کرد که نمی‌توانیم فعالیت اپراتور سوم تلفن همراه را آغاز کنیم، چرا که مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.
وزیر ارتباطات  ادامه داد: در زمینه‌ پیمانکارانی مانند تالیا نیز که تکلیف آنها مشخص است و باید تا پایان سال دو میلیون سیم‌کارت به مردم واگذار کنند که تا به امروز نتوانسته‌اند این کار را انجام دهند؛ بنابراین نیاز در زمینه‌ تلفن همراه همچنان در کشور ما بسیار بالاست.
محمد سلیمانی هرگونه تناقض در خصوصی‌سازی را رد کرد و گفت شرکت‌های مخابراتی بر مبنای برنامه‌ریزی که انجام شده، واگذار می‌شود و در سال 86 عمده‌ فعالیت‌ها خصوصی می‌شود.
کد خبر 11029

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز