همشهری آنلاین: سازمان ناظر پرنفوذ بهداشتی بریتانیا خواستار ایجاد تغییرات عمده‌ای در تولید و بازاریابی مواد غذایی شد

و اعلام کرد که کاهش میزان چربی و نمک برای جلوگیری از  افزایش بیماری قلبی ضروری است.

موسسه ملی بهداشت و مزیت بالینی (NICE) انگلیس اعلام کرد که استفاده از چربی‌های ترانس که نقشی درافزایش طول عمر مواد غذایی در قفسه فروشگاه‌ها ندارند، در همه مواد غذایی باید ممنوع شود، و میزان چربی‌های اشباع شده به طور قابل‌توجهی کاهش یابد،و میزان مصرف نمک تا سال 2025 به نصف برسد.

NICE می‌گوید اگر این تغییرات اعمال شود، می‌توان از  حدود 40000 مرگ زودرس در هر سال در انگلیس پیشگیری کرد و میلیون‌ها نفر می‌توانند از زندگی رنج‌آور تحت تاثیر بیماری قلبی و سکته مغزی نجات یابند.

 مایک کلی، رئیس بخش بهداشت عمومی (NICE) می‌گوید هزینه‌های مالی بیماری‌های قلبی سالانه در بریتانیا به 30 میلیارد پاوند بالغ می شود، که شامل هزینه‌های درمانی، از دست رفتن مولدبودن افراد، هزینه‌های مراقبتی و سایر هزینه‌های اجتماعی است.
NICE وضع‌کننده مقررات نیست، اما دولت از این سازمان می‌خواهد که اصول راهنمایی برای سیاست‌های بهداشتی تدوین کند.

به  گفته این سازمان سیاستگذاران باید میزان مصرف میانگین نمک در بزرگسالان را تا سال 2025 از میزان حدود 8.5 گرم فعلی به 3 گرم برسانند و در صورت لزوم قوانینی برای این کاهش وضع کنند.

این سازمان همچنین از دولت خواسته است که با سخت‌تر کردن قوانین مانع از برپاشدن فروشگاه‌های فست فود در فاصله بسیار نزدیک به مدرسه‌ها شوند، و همچنین در صورتی که صنعت غذایی به طور داوطلبانه میزان چربی‌های اشباع‌شده محصولاتش را کاهش ندهد، این صنعت را به این کار مجبور کند.

کد خبر 110263

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز