همشهری آنلاین: مشاور رسانه‌ای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:

صندوق حمایت از فعالان رسانه ای میراث فرهنگی با تخصیص 200 میلیون ریال اعتبار ویژه حمایتی از طرف حمید بقایی معاون رییس جمهور تا نیمه نخست تیرماه سال جاری آغاز بکار خواهد کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری، محمدعلی مشکیان با بیان اینکه صدور کارت برای واجدان شرایط از یک ماه آینده آغاز خواهد شد، اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی درحال بررسی محدوده استفاده و اختیارات حاصله از آن را برای دارندگان این کارت است.

دبیر شورای راهبردی رسانه سازمان میراث فرهنگی، بررسی روند جدید حمایت مادی ویژه از نشریات تخصصی فعال در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و طرح آموزشی خبرنگاران را از جمله دستورکارهای آتی شورا برشمرد.

مشکیان گفت: درراستای این تغییر رویکرد، موضوع آموزش و ارتقای سطح حرفه ای خبرنگاران فعال حوزه اهمیت ویژه ای دارد و اعضای شورای راهبردی رسانه مباحث خود در این زمینه را به صورت جدی آغاز کرده‌اند تا پس از جمع بندی نهایی فرایندهای آموزشی موثری را ارایه کنند.

وی با اشاره به رویکرد تازه هویت محوری در سازمان میراث فرهنگی که توسط ریاست سازمان تبیین شده است، اظهار داشت: با توجه به نظر رییس سازمان میراث فرهنگی مبنی بر اینکه عملکرد این سازمان منحصر به کندوکاو و یا هتل سازی نیست بلکه بازخوانی هویت تاریخی و ملی کشور و ارایه آن با زبان روز به هموطنان و جهانیان مدنظر است، نقش رسانه ها تعریف تازه ای می یابد.

مشکیان افزود:درصورت اجرایی شدن این روند، ادبیات خبری حادثه ای، از حوزه میراث فرهنگی و گردشگری رخت برمی بندد و اخبار تخریبی جای خود را به اخبار سازنده هویتی می دهد.

وی گفت: با این نگاه نو مانند آنچه در جریان گرفتن غرامت جنگ جهانی دوم و ارتش کمبوجیه رخ داد، به جای انفعال ما در مقابل هویت سازی های کذب رسانه های           بین‌المللی، آنها به واکنش در قبال مواضع فعال و مبتنی بر واقعیت ایران واداشته می‌شوند.

کد خبر 110174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز