گروه اجتماعی: یکی از کارشناسان مرکز آموزش پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اعلام کرد: براساس تحقیقات انجام‌شده، استفاده از قرص ها و آمپول های مخدر که 33 برابر از مرفین قویتر است باعث متلاشی‌شدن بافت های بدن و مرگ مصرف کننده می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سروان باقریان یکی از کارشناسان مرکز آموزش پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در خصوص آمپول های مخدر اظهار داشت: قرص ها و آمپول های مخدر تحت عنوان تمجیزک و نورجیزک در کشور پاکستان تولید و به عنوان داروی ترک اعتیاد وارد کشور ما می شود.

وی تصریح کرد: بررسی ها نشان داده  که داروهای فوق حاوی ماده ای به نام بوپرونورفین است که 33 برابر از مرفین قوی و خطرناک تر است.
باقریان افزود: با توجه به ناخالصی های موجود در آن، این داروها باعث تورم و متلاشی شدن بافت های درونی بدن می شوند.

این کارشناس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، با اشاره به اینکه مصرف اینگونه داروها تصور ترک اعتیاد را برای مصرف کننده ایجاد می کند، گفت: در مرحله اول، فرد مصرف کننده پس از مصرف بلافاصله وابستگی شدیدی به مصرف این نوع آمپول‌ها پیدا می کند و لذا از مصرف هر نوع ماده مخدر دیگر سرباز خواهد زد و تصور می کند که دیگر نیازی به مصرف سایر مواد مخدر ندارد. وی خاطر نشان کرد: همچنین با توجه به خاصیت تورم زایی این آمپول‌ها، فرد مصرف کننده با مصرف اولیه دچار تورم شده که در ظاهر تصور براین است که او چاق شده و یا اصطلاحاً به رو آمده است.

باقریان در ادامه گفت: با گذشت حداکثر 6 ماه در اثر تلاشی در بافت های بدن، فرد دچار مرگ خواهد شد به گونه ای که در اثر تماس با بدن او دست تماس گیرنده در داخل بافت های بدن فرد رفته و باعث از هم پاشیدگی قسمت های مختلف بدن او می شود.

کد خبر 11015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز