همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد با اشاره به رفتار غرب در صدور قطعنامه اخیر علیه کشورمان از شرایط جدید ایران برای گفت‌وگو که به گفته وی به زودی اعلام می‌شود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور که در سومین سفر استانی به چهارمحال و بختیاری در جمع مردم شهرکرد سخن می‌گفت، افزود: آن‌ها نیاز دارند با ما در فضای جدید گفت‌وگو کنند و راهی جز این ندارند.

وی ادامه داد: به اخم‌ها و قیافه‌گرفتن‌های آنها نگاه نکنید، خودشان هم می‌دانند این کارها پشیزی ارزش ندارد؛ چنان‌که با التماس رای جمع می‌کنند.

احمدی‌نژاد گفت: رئیس‌جمهور آمریکا با سایر روسای جمهور تماس می‌گیرد و به آنها می‌گوید «شما را به خدا به این قطعنامه رای دهید، ما مشکل داریم و باید علیه ایران حرکتی انجام دهیم.»

وی افزود: رئیس‌جمهور آمریکا برای حفظ آبرو در مقابل صهیونیست‌ها و سایر جنایتکاران باید قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کند.

رئیس‌جمهور در ادامه با بیان این که « راهی جز گفت‌وگو و همکاری با ایران وجود ندارد» ادامه داد: اما آن‌ها اخلاق استکباری خود را باز هم نشان دادند، با این‌که می‌دانند باید مذاکره کنند؛ آنها خیال می‌کنند باید اول با صدور قطعنامه و فشار آوردن به ایران در گفت‌وگو دست بالا را داشته باشند، اما ملت ایران اهل گفت‌وگو و منطق است و بارها اعلام کرده با آنها گفت‌وگو می‌کند، اما آنها باید بدانند شرایط گفت‌وگو نسبت به گذشته عوض شده است.

ملت ایران همه چماق‌ها را خواهد شکست

وی ادامه داد: ما قبلا گفته بودیم گفت‌وگو در سایه احترام و عدالت باشد، اما اگر آنها خیال می‌کنند می‌توانند در مقابل ملت ایران چماق بلند کنند، ملت ایران همه این چماق‌ها را در هم خواهد شکست.

احمدی‌نژاد گفت: به قول خودتان که البته ما قبول نداریم، همه‌ این کارها یک بازی سیاسی است. شما حرکت خود را انجام دادید، حالا نوبت ماست و تجربه نشان داده است ملت ما به گونه‌ای عمل می‌کند که همه دشمنان پشیمان شوند.

رئیس‌جمهور در ادامه‌ سخنانش تاکید کرد: آمدند قطعنامه صادر کردند، بلافاصله گفتند بیایید گفت‌وگو کنیم. ما اهل گفت‌وگو هستیم اما شرایطی داریم و آنها را به زودی اعلام خواهیم کرد.

وی خطاب به قدرت‌ها افزود: شما بداخلاقی و از اخلاق طاغوتی استفاده کردید، اما ما شرایطی داریم که شما ادب شوید و مثل بچه آدم با ملت ایران مذاکره کنید.

دنیا منتظر پیام رهایی‌بخش ملت ایران است

احمدی‌نژاد در بخش دیگر سخنانش گفت: ‌در شرایط کنونی، دنیا در آستانه تحولات بزرگ و منتظر پیام رهایی‌بخش از سوی ملت ایران است.

وی با بیان این‌که " همه عالم در دست خدا و در اذن خداوند است" ادامه داد: کسانی که در زندگی، عمل، نیت و برنامه‌های خود را با یاد و در راه خداوند تنظیم و مدیریت کنند، در حقیقت به یک ستون محکم خلل‌ناپذیر تکیه کرده‌اند که در آن نه ضعفی هست و نه سستی و نه غم و اندوه و نه ترسی. همه مشکلات عالم از آن‌جا ناشی می‌شود که عده‌ای بدون ایمان به خداوند و در حالی که خداوند رابه فراموشی سپرده‌اند امور را در دست گرفته‌اند و به جای این‌که اندیشه و همت خود را در راه خداوند به کار بگیرند همه را در خدمت شیطان، توسعه‌طلبی و تسلط بر دیگران و چپاول اموال و ثروت دیگران قرار داده‌اند و این زیاده‌طلبی‌ها، خودخواهی‌ها و دنباله‌روی از هوای نفسانی و امیال شیطانی در طول تاریخ، ‌منشاء همه بدبختی‌های جامعه بشری بوده است؛ چنان‌که جنگ‌های باطل، درگیری‌ها، ‌اشغال‌ها و تزویرها در عرصه جهانی همه ناشی از این است که عده‌ای به جای این‌که کار را برای خداوند انجام دهند به نام شیطان و در جهت هواهای نفسانی، سلطه بر دیگران و تحقیر آنها عمل می‌کنند.

جنایتکارترین جنایتکاران در رژیم صهیونیستی جمع شده‌اند

رئیس‌جمهور هم‌چنین با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و اشغال‌گری‌های این رژیم و فشاری که بر مردم فلسطین وارد می‌کند و تهدید ملت‌های آزاده از سوی این رژیم، گفت: این‌ها کارنامه این گروه جنایتکار و آدم‌کش است. ببینید چگونه عمل می‌کنند، جنایتکارترین جنایتکاراها را جمع کرده‌اند و در روز روشن با اعلام قبلی ترور می‌کنند‌، با استفاده از شناسنامه و گذرنامه سایر کشورها می‌آیند و انسان‌های صالح را ترور می‌کنند و آن وقت دولت ‌آمریکا و دار و دسته جنایتکارش از این آدمکش‌ها و تروریست‌ها حمایت می‌کند و به آن‌ها مدال صلح می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به حصر مردم غزه ا ز سوی رژیم صهیونیستی گفت: می‌بینیم که مردم غزه بیش از سه سال است که در خانه و در سرزمین خود تحت محاصره و از آب و غذا محروم و تحت بمباران و موشک‌باران هستند،‌ آن‌ها تحت بمباران ممنوعه شیمیایی هستند و در آن طرف دنیا عواطف عده‌ای از انسان‌ها به جوش می‌آید، ‌حرکت می‌کنند، کاروان کمک‌های انسانی را سازماندهی و برای کمک رسانی به مردم غزه داوطلبانه حرکت می‌کنند، اما می‌بینید که صهیونیست‌ها و دار و دسته‌شان چگونه عمل می‌کنند؛ در آبهای بین‌المللی و آزاد که تمام کشتی‌ها طبق مقررات بین‌المللی آزاد هستند، با هلی‌کوپترها و نیروهای نظامی‌شان این کشتی‌ها را محاصره و گلوله‌باران می‌کنند و تعداد زیادی را می‌کشند و به اسارت می‌گیرند و در اسارت مورد شکنجه‌های وحشیانه قرار می دهند.

وی ادامه داد: تمام ملت‌ها و اکثریت دولت‌های عالم این جنایت را محکوم کردند اما می‌بینید که دولت آمریکا و یکی دو تا از متحدان خبیثش به جای محکومیت از جنایتکاران حمایت می‌کنند.

احمدی‌نژاد با اشاره به حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها و تجهیز آن‌ها به بمب اتم گفت: آمریکایی‌ها سالانه ده‌ها میلیارد دلار کمک مالی به این رژیم و از جنایت‌های او حمایت می‌کنند، اما همزمان در برابر فعالیت‌های علمی، ‌انسانی و صلح‌آمیز ملت ایران قطعنامه شورای امنیت صادر می‌کنند.

صدور قطعنامه علیه ایران برای رهایی صهیونیست‌ها از فشار افکار عمومی است

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به اهداف آن‌ها از صدور قطعنامه علیه ایران گفت: ‌هدف اول آن‌ها این است که رژیم صهیونیستی را که ابزار جنایت‌ها و نوکر دست‌نشانده آن‌هاست، از زیر فشار سنگین افکار عمومی دنیا بیرون آورند، اما ملت ایران هوشیار است و پاسخ آن‌ها را نسبت به این رژیم فریاد می‌زند.

وی ادامه داد‌: آن‌ها خیال کردند با این کارها می‌توانند رژیم صهیونیستی را نجات دهند، آن‌ها اشتباه می‌کنند، این رژیم به پایان راه رسیده است و تلاش‌های مذبوحانه‌شان نه تنها کمکی به این رژیم نمی‌کند بلکه مرگ ننگین این رژیم را به جلو خواهد انداخت.

تلاش شورای امنیت برای نجات از اضمحلال، شکست خورده است

وی ادامه داد: هدف دوم آن‌ها از صدور قطعنامه دفاع از خودشان است در واقع وقتی که به شکل تصویب این قطعنامه نگاه می‌کنیم می‌بینم آن‌ها می‌خواهند با صدور این قطعنامه از ساختارها و نظم ظالمانه کنونی درعرصه جهانی دفاع کنند. آن‌ها دیدند چند قطعنامه صادر کردند اما ملت ایران برای قطعنامه‌ها پشیزی ارزش قائل نبود و آن‌ها را به دیوار کوبید و به راه خود ادامه داد.

وی گفت: امروز ساختار شورای امنیت و ساختار سیاسی در دست مستکبران است و در تمام بخش‌ها شکست خورده و تبعیض‌آلود است و نه تنها امنیت را برقرار نمی‌کند بلکه به عنوان ابزار دست آمریکا و علیه عدالت‌طلبان به کار گرفته می‌شود. آن‌ها خیال کردند با این قطعنامه می‌توانند شورای امنیت را از اضمحلال نجات دهند، اما اشتباه می‌کنند.

رئیس‌جمهور گفت: عقلا و آگاهان دنیا می‌دانند چنین شورای امنیتی از بین رفته است و تصمیماتش فاقد اعتبار است و تلاش‌های مذبوحانه آمریکا قادر نخواهد بود برای شورای امنیت ذره‌ای اعتبار ایجاد کند؛ بنابراین آن‌ها در هدف دوم‌شان نیز شکست خورده‌اند.

ملت ایران تا آخر می‌ایستد

به گزارش ایسنا احمدی‌نژاد گفت: استکبارگران می‌دانند ملت ایران همین‌طوری حرف نمی‌زند؛ سکوت می‌کند، تحمل می‌کند، بررسی می‌کند، اما اگر روزی موضوعی را اعلام کرد تا آخر می‌ایستد تا آن را محقق کند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: آنها گفته‌اند می‌خواهند محاصره اقتصادی کنند، بسیار خب، شما به ما احتیاج دارید، نه ما به شما. طی 20- 25 سال ثروت و پول این ملت در بانک‌های اروپایی بود و بعد وقتی می‌خواستیم برای پروژه‌ای از آنها وام بگیریم و در واقع تامین مالی برای پروژه‌هایمان کنیم، کلی شرط می‌گذاشتند، یک صفحه شرط می‌نوشتند، 50 شرط می‌گذاشتند و می‌گفتند اگر می‌خواهید وام بگیرید باید این کار را بکنید. سعی می‌کردند شروط سیاسی و اقتصادی را به ما تحمیل کنند، در حالی که پول‌هایی که در بانک‌های آنها بود پول‌های خودمان بود. 

وی ادامه داد: در 6-7 سال اخیر چون قطعنامه علیه ما صادر شده بود، می‌گفتند به شما وام تعلق نمی‌گیرد. پول ما در دست آنها بود، با پول ما کار می‌کردند و وقتی می‌خواستند به ما وام بدهند برای تحمیل خواسته‌های خود به ایران گروکشی می‌کردند.

100 میلیارد دلار ذخیره داریم؛ دستمان را پیش انسان‌های پست دراز نمی‌کنیم

وی گفت: پول ملت ایران باید در خدمت ملت ایران باشد. 100 میلیارد دلار ذخیره داریم، چه نیازی است که مثلا برای 10 میلیارد تومان وامی که با پشتوانه‌ پول خودمان است دستمان را پیش انسان‌های پست دراز کنیم. پول ملت ایران باید در خدمت ساختن ایران قرار گیرد و به جای این‌که پولمان در ساختن اروپا و آمریکا به کار گرفته شود، باید در خدمت ساختن ایران قرار بگیرد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: برای اجرای یکی از فازهای پارس جنوبی شش سال مذاکره کردند، برو بیا صورت گرفت، هر روز یک بهانه گرفتند و آخرش گفتند اجرا نمی‌کنیم. ما جلسه گذاشتیم، توانمندی‌های خود را بررسی کردیم و دیدیم خودمان می‌توانیم انجام دهیم و تصمیم گرفتیم خودمان انجام دهیم و به فضل الهی روی پای خودمان بایستیم و به آنها گفتیم حالا که رفتید، تا 100 سال سیاه به ایران برنگردید. ما به شما احتیاجی نداریم و اگر آمدید عذرخواهی کردید و با قیمت و فناوری مناسب در رقابت با متخصصان ایرانی کاری گیرتان آمد آن را می‌توانید انجام دهید، وگرنه به شما احتیاجی نداریم.

با بستن قرارداد 6 فاز پارس جنوبی 100هزار شغل ایجاد می‌شود

رئیس‌جمهور با اشاره به بستن قرارداد شش فاز پارس جنوبی با شرکت‌های داخلی در هفته جاری گفت: در واقع 21 هزار میلیارد تومان قرارداد بسته شد که با این قرارداد 100 هزار شغل ایجاد می‌شود. وی گفت: در واقع بزرگ‌ترین قرارداد تاریخی نفت ایران بسته شد.

احمدی‌نژاد افزود: ما خدا را شکر می‌کنیم و بدانید تا زمانی که در این مسیر حرکت می‌کنیم پیروز هستیم و به فضل الهی ملت ایران هیچ‌گاه طعم شکست را نخواهد چشید.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش به بیانیه تهران اشاره کرد و گفت: این بیانیه افتخار ملت ایران، ‌افتخار همه آزادگان جهان و افتخار ترکیه و برزیل است. این بیانیه سرشار از عدالت، صلح‌دوستی، منطق، ‌احترام به انسانیت و پایبندی به قانون است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که " پایبندترین ملت‌ها به قانون ملت ایران است" افزود: ما بیشترین همکاری را با آژانس انجام داده‌ایم. ما بداخلاقی‌های مدیرکل آژانس را که تحت فشار آمریکا انجام می‌دهد، ندیده می‌گیریم و آن‌ها را به حساب آژانس و مقررات جهانی نمی‌گذاریم، ولی دنیا بداند که گذشت آن زمانی که شما خیال کنید چماقی بلند کنید و بعد در مذاکرات امتیاز بگیرید. شما آرزوی گرفتن سر سوزن امتیاز از حقوق ملت ایران را به گور خواهید برد.

ملت ایران در مقابل ضایع‌کنندگان حقوقش حق اقدام متقابل قاطع را محفوظ می‌داند

وی ادامه داد: شما کار خود را کردید و هرچه تیر در تیردان داشتید پرتاب کردید که شد این قطعنامه. برای صدور این قطعنامه التماس می‌کردید و آرا را گدایی کردید، حالا چطور می‌خواهید اجرا کنید. خودتان هم می‌دانید که قادر نیستید اجرایش کنید و البته من این‌جا اعلام می‌کنم که هر دولتی در هر گوشه‌ دنیا که به بهانه این قطعنامه‌ها بخواهد کوچکترین و ذره‌ای از حقوق ملت ایران را ضایع کند، ملت ایران حق اقدام متقابل قاطع برای خودش محفوظ خواهد داشت.

وی با بیان این‌که " ملت ایران با نام خدا و برای خدا حرکت کرده و امروز عزیزترین و قدرتمندترین ملت‌ها،‌ ملت ایران است" اظهار کرد: خبرنگاری در چین از من چند سوال پرسید و به من گفت « فلانی سه سال قبل این‌ها چند قطعنامه صادر کردند و دیدیم تو داری می‌خندی امروز هم که این‌ها قطعنامه صادر کردند شما به چین آمده‌اید و روز ملی ایران را برگزار می‌کنید، ‌از نمایشگاه بازدید می‌کنید و دیدارهای مختلف انجام می‌دهید و از صبح هم که تو را نگاه می‌کنم همین‌طور می‌خندی؟» من هم گفتم چرا نباید بخندیم؟ کسانی که خودشان را هم نمی‌توانند سرپا نگه دارند شمشیر برداشته‌اند و دور سرشان می‌چرخانند و دنیا را تهدید می‌کنند. یکی می‌خواهد بیاید شماها را از باتلاق عراق و افغانستان نجات دهد، حالا شما دیگران را تهدید می‌کنید؟

برای تغییر در دنیا برنامه داریم

رئیس‌جمهور در ادامه گفت: ما برای تغییر در دنیا و بر هم زدن معادلات ظالمانه و نظم یکسویه و تبعیض‌آمیز دنیا یک برنامه داریم و یک قدم به قدم جلو می‌رویم‌. ما خوشحالیم که آن‌ها دقیقا همان کاری را انجام می‌دهند که ما در نقشه خود برای آن‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم. ما می‌خواهیم به دنیا اثبات کنیم که این شورای امنیت مشروعیت ندارد، ظالمانه است و استانداردهای آن دوگانه است، هم‌چنین ابزار دست آمریکا و در اختیار رژیم صهیونیستی است و دروغ می‌گوید. ما این‌ها را می‌گوییم، اما شما با عمل خود سند این حرف را در اختیار ملت‌ها قرار می‌دهید و راستش اگر این ملاحظات دیپلماسی نبود باید از آن‌ها تشکر می‌کردیم و می‌گفتیم خیلی ممنون.

وی یادآور شد: سوال آخر خبرنگار چینی جالب بود، او گفت « فلانی چند سال است که شما دائما دارید دم از انسانیت می‌زنید و آن‌ها را به انسانیت دعوت می‌کنید. آیا اصلا این دولت‌های مستکبر از انسانیت چیزی سر در می‌آورند؟ اصلا می‌فهمند شما چه می‌گویید؟» من پاسخ دادم البته که می‌فهمند. خدا در درون هر انسان تشخیص خیر و شر را قرار داده است ولی این‌ها چون به امیال نفسانی، ‌خودخواهی‌ها، غرور، ‌دنیاطلبی، میل به دزدی و چپاول دیگران میدان داده‌اند، تشخیص‌شان پوشانده شده است. آن‌ها می‌فهمند ولی شیطان روی این فهمشان را می‌پوشاند و اجازه نمی‌دهد از هدایت‌های الهی استفاده کنند، ولی خدا حتما حجت را بر آن‌ها تمام خواهد کرد، والا مجازات معنا نخواهد داشت.

یکی از خواسته‌ها و ماموریت‌های ملت ایران نجات مردم آمریکاست

وی همچنین به سخنان اوباما اشاره کرد و افزود: جالب بود در بیان همان آقای رییس‌جمهور آن کشور که به نظرم بنده خدا را فریب می‌دهند و حرف‌هایی به او می‌زنند و بادش می‌کنند و او را به جلو هل می‌دهند، بیانیه صادر کرده است، آن هم به مناسبت سالگرد انتخابات ایران. حالا به این‌که در امور ملت ایران دخالت کرده است، کاری نداریم، شروع کرده و گفته است ما می‌خواهیم ملت ایران آزاد باشد. این ملت شما را قبول ندارند و از شما متنفر است. بیانیه ایشان موضوعی را در ذهن من زنده کرد که بعد مشورت و فکر کردم و دیدم هدایت الهی است. کاری که ایشان کرد ما را متعهد کرد که از این به بعد یک ماموریت جهانی دیگر را به ماموریت قبلی خود اضافه کنیم. امروز خشن‌ترین دیکتاتوری‌ها علیه ملت آمریکا اعمال می‌شود و سنگین‌ترین‌ خفقان‌ها آن‌جاست. آزادی ندارند که اظهارنظر کنند و هیچ روزنامه‌ای اجازه ندارد علیه جنایت صهیونیست‌ها و حمایت‌های دولتمردان آمریکایی چیزی بنویسد، مردم آمریکا اجازه ندارند آزادانه تظاهرات کنند و جلوی جنایت‌های برخی از دولتمردان آمریکا بایستند. بسیاری از مردم آمریکا یعنی 80 میلیون نفر در فقر هستند و این در همان آمریکایی است که صدها و هزاران میلیارد دلار ثروت ملت‌ها را غارت کرده است.

احمدی‌نژاد خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهور آمریکا شما اگر به فکر ملت‌ها هستید اول به فکر ملت خودت باش و این کاری که تو کردی ما را به این واداشت که اعلام کنیم از این به بعد یکی از خواسته‌های اصلی ملت ایران، نجات مردم آمریکا از حکومت غیردموکراتیک و زورگوی دولت آمریکا خواهد بود.

مهم‌ترین وظیفه ما ساختن ایران است

به گزارش ایسنا احمدی‌نژاد که در ورزشگاه شهرکرد سخن می‌گفت در ادامه گفت: ‌مهم‌ترین وظیفه ما ساختن ایران است، آنها می‌خواهند در مقابل این وظیفه ما مانع ایجاد کنند. آنها از بمب نمی‌ترسند بلکه از ساخته شدن ایران می‌ترسند.

وی افزود: ایران را باید بر پایه توانمندی‌های ملت ایران بسازیم. آن‌ها حتی یک لیوان را با قیمت دو برابر و با شرط‌های سیاسی به ما می‌فروشند و دم از پیشرفت پایدار می‌زنند، در حالی که پیشرفت پایدار آن است که از دل ملت و همت و اندیشه و بازوان توانمند یک ملت بیرون بیاید. هرگاه ملتی به خود اعتماد و بر خود تکیه کرد می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد.

متمکنین یارانه نگیرند تا دولت بتواند فاصله‌ها را کم کند

احمدی‌نژاد با بیان این‌که ما امروز برای ساختن ایران هیچ نیازی به کمک این قدرت‌های زیاده‌خواه نداریم و دولت برای این کار برنامه‌های گسترده‌ای را تنظیم کرده است، افزود: از جمله برای اصلاح اساسی اقتصادی از اوایل نیمه دوم امسال طرح هدفمند کردن یارانه‌ها اجرا خواهد شد. همانطور که وزارت رفاه اعلام کرده کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند باید حساب بانکی باز کنند تا سهم یارانه در اختیارشان قرار داده شود. هر کس که علاقه دارد می‌تواند با باز کردن حساب از این سهم استفاده کند.

رئیس جمهور در ادامه گفت: البته من از افراد متمکن و کسانی که به این سهم نیاز ندارند، خواهش می‌کنم اجازه دهند منابع بیشتری در اختیار دولت قرار بگیرد تا بتواند فاصله بین دهک‌های بالا و پایین را کم کند.

احمدی‌نژاد گفت: الحمدلله ما در کشور خانوارهایی داریم که 15 -20 و 50 میلیون تومان در ماه درآمد دارند، در عین حال خانواده‌هایی هستند که 100 هزار تومان ،‌200 هزار و یا 400 هزار تومان درآمد دارند و با این مقدار زندگی می‌کنند، آن‌ها که وضع‌شان بهتر است حساب باز نکنند و اجازه دهند فاصله بین درآمدها را کم کنیم و به آن‌ها که برای گذران زندگی مشکل دارند به صورت درست و حسابی و مستمر کمک کنیم تا بتوانند روی پای خود بایستند و احساس عزت کنند.

به زودی تمام فعل و انفعالات مالی و مالیاتی شفاف می‌شود

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اصلاح سیستم اخذ مالیات گفت: اگر مالیات به درستی و عادلانه اخذ شود، بخش مهمی از نیاز دولت به نفت که سرمایه ملی است برطرف خواهد شد و این ثروت به جای این‌که هزینه پرسنل را بدهد، صرف سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی می‌شود. اما مقررات مالی ما به گونه‌ای است که مالیات‌ها عادلانه گرفته نمی‌شود و کسانی هستند که 50 برابر یک کارمند درآمد دارند، اما حتی یک صدم آن‌ها هم مالیات نمی‌دهند؛ این عادلانه نیست. کسانی که مالیات نمی‌دهند باید احساس مسوولیت کنند و مالیات خود را بپردازند، این یک حق عمومی است و نباید خود را مدیون ملت کنند. در این زمینه دولت برنامه‌ای دارد که به زودی تمام فعل و انفعالات مالی شفاف می‌شود و مالیات اخذ می‌شود.

بسیج امکانات دولت برای حل مشکل بیکاری

رئیس‌جمهور در ادامه بر تلاش دولت برای حل مشکل اشتغال تاکید کرد و گفت: تلاش ما این است که مشکل بیکاری جوانان ریشه‌کن شود در این زمینه کارهای خوبی انجام و پروژه‌های بزرگی هم اجرا شده، اما هنوز جمع زیادی از جوانان شایسته و با استعداد ما که شغل مناسب ندارند. دولت همه امکانات خود را بسیج کرده و امروز هم در این استان چند مصوبه خوب در این زمینه داریم. بودجه خوبی در کنار تصمیمات خوبی که اتخاذ شده، تخصیص داده شده و جوانان این استان نیز همت کنند تا در چند سال باقی مانده این دولت مشکل بیکاری ریشه‌کن شود.

سرعت کاهش قیمت مسکن بیشتر شود

احمدی‌نژاد به مشکل مسکن اشاره کرد و گفت: کارهای خوبی در این زمینه انجام شده، اما باید به جایی برسیم که موضوع مسکن از دغدغه خاطر جوانان بیرون برود. باید به جایی برسیم که هر زوج جوانی بتواند از مسکن مناسب برخوردار شوند. کارهایی که شروع شده با تصمیمات جدیدی که گرفته می‌شود باعث می‌شود سرعت کاهش قیمت مسکن بیشتر شود.

به گفته احمدی‌نژاد پروژه مطالعاتی راه‌آهن شمال به جنوب این استان نیز در حال اتمام است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

رئیس‌جمهور هم‌چنین اعلام کرد که امشب در شبکه استانی درباره مصوبات هیات دولت در استان چهارمحال و بختیاری با مردم این استان سخن خواهد گفت.

رئیس‌جمهور ادامه داد: مصوباتی در حوزه‌های دانشگاه، بهداشت، ‌عشایر‌ی، کشاورزی، شهرسازی و راه‌های روستایی پیش‌بینی شده که در جلسه امشب هیات دولت تصویب خواهد شد.

احمدی‌نژاد در پایان از مردمی که برای شنیدن سخنانش به استادیوم شهرکرد آمده بودند و سایر مسئولان تشکر کرد.

کد خبر 109835

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز