پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۵ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سروان آوگوستو پینوشه مولینا به دلیل اظهاراتش درباره کودتای شیلی و اقدامات پدر بزرگش از ارتش این کشور اخراج می‌شود.

به نوشته ال موندو،این اقدام به دلیل آن صورت خواهد گرفت که سروان پینوشه بدون اخذ مجوز از ارتش درباره مسائل سیاسی در مراسم تشییع جنازه پدربزرگش سخنانی را ایراد کرده بود.

به گفته منابع نظامی، ژنرال اسکار ایسوریتا فرمانده ارتش شیلی پس از ایراد سخنان ستایش آمیز نوه پینوشه درباره کودتای پدربزرگش در نامه‌ای خطاب به میچله باچلت درخواست اخراج این نظامی رامطرح کرد که این درخواست بلافاصله مورد موافقت رییس جمهور شیلی قرار گرفت.البته برای تایید نهایی اخراج سروان پینوشه حکم عالی نظامی نیاز است که آن حکم نیز طی مراحل قانونی صادر خواهد شد.

روز چهارشنبه 13 دسامبر آوگوستو پینوشه مولینا در مراسم تشییع جنازه اوگوستو پینوشه مولینا به تمجید از کودتای پدر بزرگش در 11 سپتامبر 1973 پرداخته بود.با واقعه این کودتا که توسط فرمانده وقت ارتش شیلی ژنرال پینوشه انجام شد،دولت سالوادور آلنده که در پی انتخاباتی دموکراتیک بر سر کار آمده بود.سرنگون شد و ژنرال پینوشه با حمایت آمریکا در شیلی به قدرت رسید.

کد خبر 10959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز