همشهری آنلای: شهردار تهران در مراسم افتتاح 60 پروژه اجتماعی ، ترافیکی و عمرانی منطقه 12 از بهره‌برداری متروی اکباتان تا افسریه تا پایان سال جاری خبرداد.

قالیباف گفت: امیدواریم با مصوبه مجلس مبنی بر ارائه یک میلیارد دلار برای احداث مترو بتوانیم اقدامات در نظر گرفته شده را به موقع و به طور مطلوب به انجام برسانیم.

او افزود: در همین هفته جاری ریل مترو از انتهای خیابان 17 شهریور تا انتهای افسریه تست خواهد شد. از میدان انقلاب تا فرودگاه مهرآباد نیز ریل گذاری در حال انجام است و تا پایان سال مترو در خط یک تا میدان تجریش و در خط 3 بخشی از محدوده های آیت الله سعیدی و شهید صیاد شیرازی تا ازگل به بهره برداری می رسد.

شهردار تهران اعلام کرد: متوسط بهره برداری مترو در سال 5/2 کیلومتر بوده که در حال حاضر به 15 کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

بنا به گفته محمد باقر قالیباف با در نظر گرفتن اقدامات صورت گرفته ، هنوز کارهای زیادی بر زمین مانده است و : در بخش مدیریت شهری هم باید اقدامات به انجام رسیده را بازنگری و اعلام کرد و هم باید به این مساله که هنوز اقدامات زیادی باید انجام شود ، توجه کرد.البته  شهرداری در حین توجه به موضوعات در محلات از موضوع های مهم در مقیاس ملی و
بین المللی هم غافل نبوده است.

 شهردار تهران در ادامه در مورد مباحث مربوط به منطقه 12 اظهار داشت: در این منطقه امنیت به طور مطلوب وجود نداشته و برای رفع این معضل باید سکونت را مجددا به آن بازگرداند .منطقه 12 در گذشته از جهت فکری و مالی در مرحله بسیار مطلوبی قرار داشت در حالی‌که امروزه با آسیب های جدی در این زمینه ها مواجه است و برای رفع آن سکونت مجدد در این منطقه از ضروریات است.

قالیباف گفت : شهرداری در طرح تفصیلی تلاش کرده حیات مرکزی قدیم منطقه 12 را بار دیگر احیا کند که این امر به جهت اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

کد خبر 109491

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز