شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک عضو هیات‌رئیسه مجلس از تشکیل جلسه‌ای میان مجلس و دولت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در آینده نزدیک خبر داد.

محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: در راستای توصیه‌های مقام معظم رهبری جلسه‌ای میان مجلس و دولت شکل خواهد گرفت که در حال حاضر هماهنگی‌ها در مورد زمان و مکان جلسه در حال انجام است.

به گفته نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، مجلس باید طبق فرمایشات رهبری، ملاحظات قوه مجریه را در نظر بگیرد نه اینکه اجازه قانونگذاری نداشته باشد. به عبارت دیگر آنطور که مقام معظم رهبری فرمودند دولت ملزم به اجرای قوانین مصوب مجلس است اما مجلس هم در تصویب این قوانین باید توانمندی‌های اجرایی دولت را در نظر بگیرد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به نامه احمدی‌نژاد به جنتی نیز گفت: مجلس قصد پاسخ به این نامه را ندارد. چراکه این نامه خطاب به شورای نگهبان نوشته شده است و اگر قرار باشد پاسخی به این نامه داده شود، شورای نگهبان باید به آن پاسخ دهد.

فرهنگی مطالب بیان شده در این نامه را بیشتر به نظرات یکی از کارشناسان نهاد ریاست‌جمهوری شبیه دانست تا رئیس قوه مجریه و افزود: آنچه در این نامه بیان شده مبنی بر اینکه مجلس در امور اجرایی نباید قانون وضع کند با اصول قانون اساسی تناقض آشکار دارد.

وی در ادامه یادآور شد: اگر مجلس حق قانونگذاری در امور اجرایی را نداشته باشد، پس در امور قضایی نیز چنین وظیفه‌ای ندارد و در نتیجه تنها باید در مورد خود مجلس قانونگذاری کند.

این نماینده مجلس معتقد است که بر اساس اصول مصرح قانون اساسی، مجلس در کلیه امور می‌تواند قانونگذاری کند.

کد خبر 109471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز