چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیت الله مکارم شیرازی گفت: مسلمانان، علما، سیاستمداران و اندیشمندان جهان اسلام نباید به کمتر از شکستن محاصره غزه قانع شوند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی در جلسه درس خارج فقه خود بـا ابراز نگرانی و تـاسف از محـاصره چنـدین ساله غزه این موضوع را در ارتباط با آبروی مسلمانان و جهان اسلام دانست و تاکید کرد: اگر مساله محاصره غزه که سه سال است ادامه دارد، حل نشود آبروی مسلمانان می رود.

آیت الله مکارم شیرازی گفت : در جریان حمله نظامیان صهیونیست بـه کـاروان آزادی غـزه، عـده ای کشته و عده ای نیز زخمی شده اند و این مـوضوع نبایـد نیمه کاره رها شود، بـاید فداکاری کنند و قربانی بدهند و آبرویی که این رژیم غاصب ندارد را در تمام دنیا بریزند.

این مرجع تقلید افزود: به تازگی اروپاییان هم به فکر افتاده اند تا به این رژیم غـاصب پیشنهاد کنند محاصره غزه را بشکنند و این نشان می دهد که بحمدالله کار در حال نتیجه دادن است.

آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان کـرد: اهمیت این مسالـه بـه این لحاظ است کـه آبروی مسلمانان و اسلام در بین است ، چرا باید یک ملت سه سال در محاصره باشد، در کجای دنیا و کجای تاریخ چنین چیزی سابقه دارد ؟

وی تاکید کرد: مسلمانان، علما و انـدیشمندان جهان اسـلام بـایـد در محافل بین المللی ابعاد جنایات رژیم غاصب اسرائیل را بیان کنند و از طریق سیاسی نیز وارد شوند و باید کمک های مردمی پی درپی به این منطقه فرستاده شود تا ان شاءالله شاهد نتیجه گیری این موضوع باشیم.

آیت الله مکارم شیـرازی تصریح کـرد: هـر یک از این اقـدامات میخی بر تابوت رژیم غاصب اسـرائیل است و امیـداورم روزی شاهد نـابودی این رژیم جعلی بـاشیم و ملت فلسطین خـود سرنوشت خویش را انتخاب کنند، تـا صهیونیست‌ها مسلط هستند کاری نمی‌شود انجام داد.

کد خبر 109316

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز