چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس با اشاره به دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری گفت که انتظار مجلس اجرای قانون است.

به گزارش ایسنا، در نطق قبل از دستور خود با اشاره به دیدار روز گذشته نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری گفت: مجلس شورای اسلامی با سپاس‌گزاری از قدرشناسی رهبری معظم مسائل اساسی مدنظر ایشان را به عنوان اولویت‌های جهت‌دهنده‌ی کار این نهاد تلقی نموده و مخصوصا در شرایط پیچیده‌ی فعلی بین‌المللی، آن را مبنای عمل خویش قرار خواهد داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دیدار روز گذشته نمایندگان ملت با رهبر معظم انقلاب و رهنمود‌های ارزشمند حضرت ایشان پشتوانه‌ عظیمی برای حرکت آتی مجلس می‌باشد که هم در رویکرد و هم مکانیزم فعالیت مجلس ثمربخش خواهد بود.

وی افزود: اولا حسن نظر ایشان به سمت‌گیری‌های خانه ملت و نقش‌آفرینی مجلس در امور مهمه کشور اعم از مسائل بین‌المللی و وجوه داخلی و تاثیر آن در اقتدار ملی، هم موجب قدردانی آحاد نمایندگان و هم دقت همه‌جانبه در این امور را مثل همیشه باعث خواهد گردید، که مستمرا باید رصد دقیق شرایط و شناخت صحیح امور پیرامونی را نمود و با حضور فعال و هوشمندانه در صحنه به وظایف خود عمل کرد.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: ثانیا رویکرد آرمانگرایی در تدوین قوانین که از مبنای شناخت واقعیات به نحو عینی سرچشمه گیرد نه امور وهمی، نیز سوگیری متین و جهش‌بخش در کلان حرکت جامعه را باعث می‌شود تا در تحقق سند چشم‌انداز با عزم راسخ گام برداشته شود، ثالثا مهم‌ تلقی‌نمودن نمایندگی ملتی بزرگ و کار کارشناسی در امور تقنینی در کمیسیون‌ها و مطالعات جدی پیرامونی در بحث‌های کارشناسی باعث می‌شود که قوانین مصوب از قدرت علمی بالنده در جهت رویکرد آرمانی واقع‌گرا برخوردار باشد.

وی اضافه کرد: رابعا، تایید رهبر معظم بر روحیه‌ی مسلط مجلس مبنی‌بر انقلابی، مومن، شاداب و دارای احساس مسوولیت و آشنا به مسائل بودن، کلید تحرک سازنده و نقش‌آفرین مجلس خواهد بود، که ان‌شاء‌االله با عنایت حق تعالی و توجهات حضرت بقیه‌ا... الاعظم مستمرا ادامه یابد.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار کرد: خامسا قدرشناسی و تکریم رهبری معظم از زحمات و خدمات نمایندگان ملت در دو سال گذشته، پشتوانه‌ی مهمی برای ادامه‌ی راهی است که سلوک متین و صمیمانه در همراهی و کمک به سایر قوا و مخصوصا قوه مجریه همراه با حفظ حدود و ثغور قانونی پیگیری شود.

وی با بیان این که انتظار مجلس همان‌گونه که رهبر معظم تاکید نمودند، اجرای قانون در کشور است و مناقشه در این امر پس از طی مراحل مقرر وجهی ندارد - البته با رعایت آداب قانون‌گذاری که حضرت ایشان متذکر شدند - ادامه داد: سادسا، از آنجایی که مجلس نهاد نظارتی بر سایر قوا می‌باشد، تاکید رهبر معظم بر صیانت از این جایگاه در پرتوی مراقبه درونی نهایت توجه و اهمیت و احترام ایشان به مکانت خانه ملت را نشان می‌دهد، که این نهاد ملی حامل نظارتی درونی در خویش باشد و ان‌شاء‌ا... در آینده نزدیک سازو‌کار آن را در آیین‌نامه‌ی مجلس طراحی خواهیم کرد.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: اما آنچه بیش از هر چیز قلوب را مسخر می‌نمود توصیه‌ رهبر معظم بر نحوه‌ تصمیم‌گیری در هر اقدام تقنینی بود، که براساس حجت شرعی باشد، که این نظارت از هر عامل دیگری جهت‌دهنده‌تر خواهد بود.

کد خبر 109314

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز