سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

استان‌های جنوب غرب کشور، مانند بسیاری از روزهای سال، روزی غبار آلود را تجربه کردند؛ در این میان اما اهالی لرستان و بوشهر با مشکلات بیشتری مواجه بودند

دیروز اگرچه شهروندان استان‌های خوزستان، لرستان، کرمانشاه، ایلام و چهارمحال و بختیاری و بوشهر، شاهد آسمان غبار آلود بودند، اما این اهالی لرستان و بوشهر‌ بودند که به‌دلیل وجود گرد و غبار، آلودگی 14 و 10 برابر بیشتر از حد مجاز را تجربه کردند.

به گزارش مهر، پدیده ریزگرد از ابتدای صبح دیروز استان بوشهر را دربرگرفت و پیش‌بینی می‌شود تا فردا میهمان مردم این استان باشد. اما به‌رغم هشدار مراکز و مسئولان بهداشتی، همچنان خبری از اعلام تعطیلی نیست. در همین خصوص مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر گفت: آلودگی هوای روز سه‌شنبه بوشهر 10 برابر حد مجاز بود.

بهروز اتابک‌زاده با بیان اینکه میزان گردو خاک کاهش می‌یابد، افزود: میزان آلودگی هوای بوشهر دیروز ظهر 2500 میکروگرم بر متر مکعب بود.

این درحالی است ‌که این میزان آلودگی در ساعت‌های اولیه صبح که اندازه‌گیری شد حدود 2800 میکروگرم بر متر مکعب بود. وی اظهار داشت: میزان آلودگی آب و هوای استان بوشهر به‌دلیل این پدیده بسیار نگران‌کننده است و  درخواست ما از مردم این است که کمتر در محل‌های روباز تردد کنند. مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر به مهر گفت: پروازهای دیروز مسیر تهران - بوشهر که قرار بود از ساعت 6 صبح انجام شود به دلیل بدی آب و هوا انجام نشد.

لرستان، رکورددار گردوغبار

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: آلودگی هوای دیروز استان، بیش از ‌١٤ برابر حد استاندارد بود. محمدحسین بازگیر با اعلام این خبر به ایسنا، افزود: با ورود موج جدید گرد و غبار، لرستان یک روز آلوده دیگر را پشت سر گذاشت.

بازگیر اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری، لرستان، ‌٣٢ روز آلوده را پشت سر گذاشته است. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با بیان اینکه سال گذشته نیز بیش از ‌١٠٠ روز آلوده را پشت سر گذاشتیم، عنوان کرد: باتوجه به‌شدت میزان آلودگی، بیماران ریوی، کودکان، ورزشکاران، سالمندان و... از حضور در فضای باز خودداری کنند.

کد خبر 109263

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز