سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: داریوش پیرنیاکان و حمید رضا نوربخش، سخنگوی خانه موسیقی و دبیر جشن یازدهمین سال تاسیس این نهاد از جزییات این جشن در نشست با خبرنگاران گفتند

به گزارش همشهری آنلاین در نشست  صبح سه‌شنبه،18 خرداد داریوش پیرنیاکان (دبیر و سخنگوی خانه موسیقی) و حمیدرضا نوربخش (دبیر جشن یازدهم)  که در محل خانه موسیقی برگزار شد، اعلام شد، در یازدهمین جشن خانه موسیقی  از بهترین کتاب سال موسیقی، بهترین آلبوم موسیقی سال تقدیرخواهد شد و جایزه ویژه زنده‌یاد پرویزمشکاتیان به بهترین نوازنده سنتور و بهترین قطعه ضربی تعلق خواهد گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین،پیش از این دست‌اندرکاران جشنواره موسیقی فجر هم از اهدای جایزه ویژه مشکاتیان در سال 89 این جشنواره خبر داده بودند.[اهدای جایزه مشکاتیان از سال آینده در جشنواره موسیقی فجر]

در ابتدای نشست داریوش پیرنیاکان، سخنگوی خانه موسیقی در مورد دلیل برگزاری بخش رقابتی در جشن خانه موسیقی امسال گفت: ایجاد بخش رقابتی می تواند انگیزه‌ای برای خلق آثار بهتر موسیقی توسط جوانان باشد و به همین سبب به این بخش در جشن یازدهمین سال تاسیس ، توجه بیشتری شده است.

وی  همچنین افزود : آلبوم‌های برگزیده، در روز جشن، برای حاضرین به صورت کنسرت اجرا خواهد شد.

در ادامه حمیدرضا نوربخش ، دبیر یازدهمین جشن خانه موسیقی با اشاره به اینکه  جشن  یازدهیمن سال تاسیس خانه موسیقی، دهم مهر ماه سال جاری در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می شود گفت: در این جشن ،از بهترین آلبوم موسیقی در دو بخش موسیقی کلاسیک و سنتی و همچنین از بهترین کتاب موسیقی سال نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

نوربخش افزود : به علت در گذشت استاد پرویز مشکاتیان در سال گذشته، خانه موسیقی اعلام کرد به یاد این استاد فقید جایزه ای را در نظر خواهد گرفت. بنابراین امسال جایزه ویژه مشکاتیان نیز به برترین نوازنده سنتور و برترین قطعه ضربی اعطا خواهد شد.

وی در مورد مهلت ارسال آثار به خانه موسیقی گفت: علاقه مندان می توانند آثاری که در دو سال گذشته منتشر شده است را تا اول شهریور ماه به خانه موسیقی ارسال کنند.

نوربخش در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده از حامی مالی و هزینه بالای تالار همایشهای برج میلاد گفت: ما در حال مذاکره با چند حامی مالی هستیم که امیدوارم این امر تحقق یابد و با توجه به اینکه جشن یازدهم  خانه موسیقی، غیرانتفاعی است و بلیط فروشی نداریم با شهرداری مذاکراتی را انجام خواهیم داد تا سالن برج میلاد با قیمت کمتری در اختیار ما گذاشته شود.

داریوش پیرنیاکان ، سخنگوی خانه موسیقی با بیان سابقه بخش رقابتی در جشنهای خانه موسیقی گفت: در سال‌های گذشته نیز چنین جوایزی در نظر گرفته شده بود اما به علت اینکه تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشن بسیار اندک بود آثار برتر معرفی نشد.

وی افزود : اما امسال دبیرخانه منتظر رسیدن آثار نخواهد ماند و هیات داوران از آثار منتشر شده در دوسال گذشته آثار برتر را انتخاب خواهند کرد. 

سخنگوی خانه موسیقی در مورد ترکیب هیات داوران در این جشن گفت: اعضای هیات مدیره خانه موسیقی در داوری بخشهای مختلف جشن خانه موسیقی شرکت نخواهد داشت و ترکیب اصلی هیات داوران در نشستهای بعدی اعلام خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین بر اساس مصوبه هیئت مدیره مقرر شده بود که در هر جشن از دو تن از چهره‌های نامی موسیقی تجلیل به عمل آید که در این نشست در این زمینه خبری اعلام نشد.در جشن نهمین سال تاسیس خانه موسیقی از استاد فرامرز پایور و هوشنگ استوار تقدیر شد.[گزارش همشهری آنلاین از نهمین جشن خانه موسیقی]

کد خبر 109262

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز