گروه محیط‌زیست- اسد افلاکی: رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در جمع خبرنگاران از افزایش سطح مناطق حفاظت شده به 10 درصد خبر داد

و گفت: تا سال 82 این میزان 6.4 درصد از خاک کشور بود اما از آنجایی که در برنامه چهارم توسعه، افزایش مناطق حفاظت شده به 10 درصد کل سرزمین پیش‌بینی شده بود، تا پایان سال‌جاری این هدف محقق می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در پاسخ به انتقاد خبرنگار همشهری مبنی بر کمبود نیروی انسانی و تجهیزات برای حفاظت از همین مناطق حفاظت شده موجود، ضمن تایید این کمبودها، تاکید کرد که با هماهنگی صورت‌گرفته، قرار است نیروهای مازاد جهادکشاورزی و وزارت دفاع در سازمان محیط‌زیست به کار گرفته شوند.

به گزارش همشهری، محمد جواد محمدی‌زاده به راه‌اندازی صندوق محیط‌زیست در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این صندوق، هفته گذشته به تصویب شورای‌عالی اقتصاد رسید و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

این صندوق پشتوانه‌ای برای تامین منابع مالی طرح‌های مورد نیاز محیط‌زیست است و می‌تواند به بانک محیط‌زیست ارتقا یابد. رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست که به مناسبت روز جهانی محیط‌زیست  اصحاب رسانه را برای تشریح عملکرد و اعلام برنامه‌های آتی سازمان متبوع خود به پارک پردیسان فراخوانده بود،

مقابله با پدیده گرد و غبار را از اولویت‌های ویژه سازمان محیط‌زیست در سال‌جاری عنوان و اعلام کرد: گرچه مقابله با گرد و غبار زمان‌بر است اما سازمان محیط‌زیست علاوه بر مقابله، تلاش می‌کند پیشگیری از بروز این پدیده را دنبال کند ولی از‌آنجایی که منشا این پدیده خارج از کشور است هرگونه اقدامی منوط به همکاری کشورهای منشأ ریزگرد است. 

تدوین طرح جامع کاهش آلودگی صوتی و پایش لحظه‌ای و آنلاین از دیگر مواردی بود که محمدی‌زاده به آن اشاره کرد و گفت: با استقرار بانک‌های اطلاعاتی در سیستم‌های آنلاین کل کشور، امکان پایش واحدهای آلاینده به‌صورت آنلاین فراهم می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست موضوع بازنگری در استقرار صنایع و اجرایی کردن طرح کاهش آلودگی هوا برای 8 کلانشهر کشور را از اولویت‌های امسال سازمان حفاظت محیط‌زیست عنوان کرد .

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در بخشی از سخنان خود به توافق ایران و روسیه برای مبادله تعدادی ببر سیبریایی با پلنگ ایرانی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تعداد پلنگ در ایران قابل توجه است و روسیه هم از نظر ببر غنی است تبادل شمار دیگری از این‌گونه حیات وحش مورد توافق قرار گرفته و سازمان محیط‌زیست تا پرورش و تولید انبوه ببر در ایران، این مبادله را ادامه می‌دهد.

کد خبر 109099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز