یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

گروه ورزشی: گرچه فصل نقل و انتقالات لیگ برتر با خریدهای تیم‌های بالای جدول شروع شده، رفته رفته تیم‌های میانه جدول هم برنامه‌های خود را برای خرید بازیکن پیاده می‌کنند.

تراکتورسازی که فصل گذشته نمایش قابل‌قبولی در لیگ داشت، این روزها برای جذب بازیکنانی چون وحید طالب لو، محمد نصرتی، هادی شکوری و میثم منیعی اعلام آمادگی کرده است.

ظاهرا کمالوند، سرمربی تراکتورسازی در رده‌های مختلف سنی مربی این بازیکنان بوده و به همین دلیل دوباره خواهان به خدمت گرفتن آنها شده است؛ درحالی‌که تراکتورسازی به تازگی با مرتضی اسدی قرارداد 2ساله‌ای بسته است. به این ترتیب، این بازیکن 29 ساله که فصل پیش یکی از مدافعان صبای قم به حساب می‌آمد، در فصل جدید برای تراکتورسازی به میدان خواهد رفت.

این انتقال چندان برای سرمربی صبا خوشایند نیست. رسول کربکندی که در روزهای گذشته از جدایی امیرحسین فشنگچی و محمد نوری، ابراز نگرانی کرده و گفته بود بدون داشتن بازیکن خوب در این تیم نمی‌ماند، حالا اسدی را هم از دست داده است. صبای قم تا اینجای کار، عملکرد قابل‌قبولی در فصل نقل و انتقالات نداشته است.

البته این نگرانی تنها مختص سرمربی صبا نیست و باشگاه فولاد هم از جدایی غلامرضا رضایی گله‌مند است. مسعود رضاییان، عضو هیأت‌مدیره باشگاه فولاد در این رابطه می‌گوید: «در نقل و انتقالات وقتی یک روز، نه‌بازیکنی از تیم‌مان جدا می‌شود و نه بازیکنی می‌گیریم می‌گوییم یک روز خنثی داشته‌ایم اما وقتی یک بازیکن خود را از دست بدهیم مثل این است که کشته داده‌ایم. با از دست دادن رضایی باید با مهاجم خوب خارجی یا مهاجمان خوب داخلی جای او را پر کنیم.»

گزینه‌های فولاد

با وجود این، فولاد تسلیم نشده و درصدد است بازیکنانی چون مبعلی، میداوودی، خلعتبری و عمادرضا را به خدمت بگیرد. این باشگاه برای خرید این بازیکنان یک بار با ایمان مبعلی تماس تلفنی برقرار کرده است؛ تیمی که تا حالا تنها با بهادر عبدی قرارداد بسته است.

گرچه فولادی‌ها برای خرید بازیکن راه دشواری دارند اما ملوان به‌دلیل جذب بازیکنان سرباز، کار چندان سختی ندارد. این تیم رضا‌حاج‌اسبویی، سجاد بیرانوند، حسین قنبری، مصطفی علیرضایی و مسعود غلامی را در فهرست مازاد قرار داده است  درحالی‌که بازیکنانی مثل محسن مسلمان و احسان حاج صفی برای گذراندن خدمت سربازی احتمالا با ملوان قرارداد می‌بندند.

رئیس تربیت‌بدنی نیروهای مسلح نیز تاکید می‌کند: «بازیکنان سرباز در لیگ برتر فقط می‌توانند در ملوان بازی کنند و در دسته اول نیز تیم‌های مقاومت سپاسی و نیروی زمینی تنها تیم‌هایی هستند که اجازه دارند بازیکنان سرباز را به خدمت بگیرند.»

تمرینات این تیم شروع شده و گرچه در نخستین تمرین ملوان پژمان نوری، مهرداد اولادی، آدریانو آلوز و آلن باسیچ غایب بودند اما  برای فصل بعد بازیکنان این تیم هستند.

سیاست جدید پیکان

این در حالی است که پیکان قزوین تا حالا بازیکنی را به خدمت نگرفته و به‌نظر نمی‌رسد به‌دنبال جذب بازیکنان بزرگ لیگ باشد، زیرا سیاست این باشگاه جذب بازیکنان جوان برای لیگ دهم است.

مس کرمان اما سعی دارد خریدهای بزرگ انجام دهد. این تیم که در هفته‌های گذشته برای خرید مهدی رحمتی اقدام کرده بود، بعد از عملی‌نشدن این تصمیم با ارشاد یوسفی مذاکره کرده است. مدیرعامل مس درباره وضعیت مس در فصل نقل و انتقالات می‌گوید: «مرفاوی قصد ندارد سامره و عباس محمدی را کنار بگذارد. ادینهو و زالترون نیز یک فصل دیگر در مس می‌مانند اما جیووانی مدافع برزیلی، دیگر در کرمان نخواهد بود.»

سایپا نیز سیاستی کم و بیش مثل مس دارد و سعی دارد بازیکنان مؤثر خود را برای فصل بعد هم نگه دارد؛ به‌همین دلیل، اعلام کرده که هر تیمی کریم انصاری‌فر را بخواهد، باید برای رضایت نامه‌اش مبلغ زیادی پرداخت کند. این تیم مبلغ 500 میلیون تومان به پرسپولیس پیشنهاد کرده بود.  همچنین دیروز راه آهن با ایمان رزاقی‌راد قرارداد بست. بعد از حمید هدایتی و امین متوسل‌زاده این سومین خرید راه‌آهن در فصل نقل و انتقالات بود.

کد خبر 109095

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز