چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۵:۱۴
۰ نفر

آتوسا رقمی: تا به حال چند نمونه صندلی دیده‌ای؟ به نظرت کدامشان قشنگ‌تر بوده‌اند؟ کدامشان راحت‌تر؟

راستی، راحتی مهم‌تر است یا زیبایی؟ یا هر دو؟ زیبایی صندلی‌ها را زود می‌شود از روی ظاهرشان فهمید، اما راحتی‌شان را نه.
اینجا هشت نمونه از معروف‌ترین صندلی‌های دنیا را می بینی. بیشترشان ظاهری عجیب و غریب و غیر معمول دارند و به نظر می‌رسد اصلاً راحت نباشند، اما همه آنها را هنرمندان شناخته‌شده دنیا بر اساس هماهنگی شکل‌ها و فرم‌ها با فرم بدن انسان طراحی کرده‌اند؛ برای همین هم وقتی روی آنها می‌نشینی، دیگر دوست نداری بلند شوی! کاش می شد امتحان کنی!

گل مهمان‌نواز

اگر گل‌ها را خیلی دوست داشته باشی، ممکن است دلت نیاید روی این صندلی بنشینی، اما یادت نرود که به هر حال این یک صندلی است! گلبرگ‌های آن تکیه‌گاه پاها، بازوها و سرت می‌شوند و به تو آرامش و راحتی می‌دهند؛ درست مثل یک گل واقعی.  

مثل یک باغ

این صندلی با پشتی چند قسمتی‌اش آدم را به یاد سنگ‌چین‌های باغ‌های ژاپنی می‌اندازد و البته به همان اندازه هم آرامش‌بخش است. هر چند ظاهر آن شبیه به صندلی‌های اداری است، اما بیشتر مناسب لم دادن و استراحت کردن است. تکه‌های جداگانه آن طوری طراحی شده که گردن، کمر و ستون فقرات را در موقعیتی بسیار راحت قرار می‌دهد و گرفتگی‌ها و دردهای این قسمت‌ها را از بین می‌برد.

بالا نرو ، همین جا بنشین!

اشتباه نکن! قرار نیست از این صندلی بالا بروی؛ قرار است روی آن بنشینی. این صندلی حدود سال 1902 میلادی طراحی شده است، یعنی بیشتر از100 سال پیش، اما همچنان نمونه‌هایی از آن ساخته می‌شود، و همین نشان می دهد که صندلی خوب و راحتی است.

خیالت راحت!

با خیال راحت روی این صندلی بنشین، تکیه بده و مطمئن باش که بر نمی‌گردد؛ هر چند شکلش این احساس را القا می‌‌کند. اولین نمونه آن با تیوپ‌های بازیافتی درست شده بود که رویش را با حصیر پوشانده بودند. این صندلی به موزه هنرهای مدرن نیویورک راه پیدا کرد و باعث شهرت سازنده‌اش شد. حالا نمونه‌های آن را با مواد گوناگونی مثل شاخه‌های بید، ساقه نی‌های مرداب، چرم و... می‌سازند.

همراهی فوتبال و درس

فرض کن در خانه کوچک و تنگتان، همه اعضای خانواده در اتاق نشیمن نشسته‌اند و مسابقه فوتبال تماشا می‌کنند، با هم جر و بحث هم می‌کنند و خلاصه خیلی شلوغ‌پلوغ است؛ و در این میان تو سعی می‌کنی درس بخوانی. اگر یک صندلی شبیه به این داشته باشی، کافی است آن را پشت به دیگران بگذاری و فضایی کاملاً خصوصی و دنج برای خودت درست کنی و در حین درس خواندن، در جریان مسابقه هم قرار بگیری!

روی آب بنشین!

خیلی‌ها دوست ندارند در خانه‌هایشان از وسایلی شبیه به این استفاده کنند، به‌خصوص این یکی که گران‌قیمت هم هست! ظاهر آن آدم را یاد جانوران دریایی می‌اندازد و اصلاً به نظر راحت نمی‌آید؛ اما سازنده اش می‌گوید که اگر ظاهر آن آدم را یاد جانوران دریایی می‌اندازد، خودش آدم را یاد آب دریا می‌اندازد؛ وقتی روی آن می‌نشینی، از بس که راحت است، احساس می‌کنی روی سطح آب نشسته‌ای. لوله‌های پلاستیکی اش با دست به قاب فلزی بافته شده‌اند و می‌توانی با خیال راحت به تارهای در هم تنیده پشتی آن لم بدهی.

چراغ دوطبقه

اگر در خانه‌تان به نور بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از این صندلی‌ها استفاده کنید!
هر چند ممکن است راه‌حل گران‌قیمتی باشد، اما به هر حال در خانه‌تان یک صندلی زیبا خواهید داشت که شبیه به یک مجسمه تزیینی هم هست! بالای این صندلی که از فایبرگلاس ساخته شده، یک لامپ هالوژن قرار دارد. در خانه‌های دوبلکس(دو طبقه)، استفاده از این صندلی در کنار پله‌هایی که در فضای داخلی خانه قرار دارند، فضای جالبی را به‌وجود می‌آورد.

در فضا چه خبر؟

در نگاه اول اصلاً به نظر نمی‌آید این یک صندلی باشد و بیشتر شبیه جسمی است که از فضا آمده، اما واقعیت این است که همه منحنی‌های این صندلی کاملاً با فرم بدن انسان مطابقت دارند. طرح و جنس پایه صندلی‌ طوری انتخاب شده که با کوچک‌ترین حرکتی، صندلی مثل گهواره تکان می‌خورد و به تو که روی آن نشسته‌ای، احساس آرامش می‌دهد.

کد خبر 109044

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز