همشهری آنلاین: بریتیش پترولیوم که برای مهار نشت نفت در خلیج مکزیک تلاش می‌کند، با مشکل دیگری مواجه شد:

هزاران قربانی اقتصادی این فاجعه زیست محیطی از این شرکت درخواست غرامت کرده‌اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حدود صد و هشتاد شکایت تاکنون در دستکم شش دادگاه فدرال در ایالت‌های حاشیه‌ای خلیج مکزیک مطرح شده است و تحلیلگران حقوقی تخمین می‌زنند که بریتیش پترولیوم در نهایت مجبور به پرداخت میلیاردها دلار جریمه خواهد شد.

دانیل بکنل از وکلای نیواورلئان در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد تقریبا همه افرادی که در سواحل خلیج مکزیک زندگی می‌کنند، به نحوی تحت تاثیر این فاجعه قرار گرفته‌اند.

این حقوقدان افزود تاکنون، هزاران قربانی این فاجعه به وی مراجعه کرده‌اند و هر ساعت، حدود دویست درخواست برای رسیدگی به شکایت‌های تازه، دریافت می‌کند.

شکات به علت اهمال کاری بریتیش پترولیوم در ارتباط با نشت نفت در خلیج مکزیک خواهان دریافت غرامت از این شرکت هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، سکوی نفتی دیپ واتر هُرایزن متعلق به شرکت بریتیش پترولیوم در بیستم ماه اوریل منفجر شد، یازده کشته برجا گذاشت و بدترین فاجعه زیست محیطی ساخت دست بشر را در تاریخ آمریکا به وجود آورد.

ترانس اوشن (مالک سکوی حفاری)، هالیبرتن (مسئول بستن خط لوله) و کامرون اینترنشنال (سازنده دریچه جلوگیری کننده از نشت نفت) از دیگر شرکت هایی هستند که احتمال    می‌رود با اقدام قانونی مواجه شوند.

تاکنون، افرادی که برای دریافت غرامت اقتصادی شکایت کرده اند، شامل ماهیگیران، صیادان میگو، صیادان صدف، صاحبان رستوران‌ها و فروشندگان غذاهای دریایی هستند.

این افراد در صنعت گردشگری و ماهیگیری فعالیت می‌کنند که بیشترین اسیب را از نشت نفت دیده است.

این فاجعه همچنین احتمالا به دیگر بخش‌ها از جمله سهامداران شرکت‌های بریتیش پترولیوم و هالیبرتن، صدمه خواهد‌زد.

پارک‌های ملی که زیست بوم خود را نابود شده می‌بینند، کارکنان سکوهای نفتی در دیگر سکوها که کارشان را از دست داده‌اند و حتی مصرف کنندگانی که شاهد افزایش شدید قیمت غذاهای دریایی بوده اند، نیز احتمالا شکایت خواهند کرد.

جفری فیشر استاد دانشگاه استانفورد می‌گوید این کشمکش‌های حقوقی احتمالا سال‌ها طول خواهد کشید.

کد خبر 108946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز