گروه سیاسی: 14 خرداد 21 سال تمام خواهد بود که امام امت، از بین امت امام عازم ملکوت اعلی شده

و مردمش به فراقی دردناک مبتلا شده‌اندامسال در این فراق 21ساله، مراسمی در جوار حرم‌مطهر حضرت امام‌خمینی (ره) برگزار می‌شود.

مراسم 14 خرداد امسال اما به دلیل تقارن با روز جمعه، با اقامه نمازجمعه به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی همراه خواهد بود.

به همین مناسبت، محمدعلی انصاری در جلسه‌ نهایی هماهنگی اقدامات انجام شده برای برگزاری مراسم باشکوه سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) ضمن اینکه میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را 2 میلاد بسیار مهم و اثرگذار در سرنوشت بشریت خواند، به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در روز 14 خرداد در راستای احترام به شخصیت و جایگاه حضرت امام(ره) علاوه بر اینکه باید شعار وحدت - که یک شعار کارساز است و می‌تواند جهان اسلام و ما را نجات دهد - سرداد، باید فریاد رسای ما در مبارزه با اسرائیل رساتر باشد و تمام جمعیت حاضر در مرقد شریف فریاد مرگ بر اسرائیل را به اوج برساند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام‌خمینی(ره) همچنین با تاکید بر اینکه هیچ خطر امنیتی متوجه مراسم نیست، گفت: کسی قدرت این را ندارد که در مراسم عظیم عبادی، الهی و سیاسی 14 خرداد که میثاق با امام و ولایت است کاری انجام دهد.

انصاری همچنین با بیان اینکه  در عرصه تبلیغات، رسانه‌ ملی دستگاه‌های خبری و فرهنگی پوشش‌های خوبی را از مراسم داشته‌اند و از هفته گذشته بسته‌های فرهنگی ما به سراسر کشور ارسال شده است، تاکید کرد: ‌در بحث اطلاع‌رسانی که به مردم ارائه می‌شود، باید هماهنگی داشته باشیم و این‌طور نباشد که بنده سخنی بگویم اما فرد دیگری سخن من را نقض کند.

او ادامه داد: بر اساس سیاستی که ما با همکاری صدا و سیما اعمال کردیم قرار شد در بحث سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) تبلیغات زیادی صورت نگیرد؛ چرا که ممکن است عده‌ای از متدینین بگویند با توجه به میلاد حضرت فاطمه(س) ‌می‌خواهند امام را مقدم بدارند.
انصاری در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: اگرچه ممکن است این مسئله برای برخی افراد دارای ظاهر ناباورانه و تعجب‌آوری باشد،

ولی اگر از نگاه آن حکیم فرزانه و امامی که از شناخت غیبی برخوردار بود، بنگریم، خواهیم دید که ایشان در 15 خرداد سال 42 یعنی در آغاز نهضت انقلاب اولین خطری که روی آن انگشت گذاشته‌اند و بشریت را از چنین خطری به‌جد ترساندند و آن را به عنوان یک غده سرطانی مطرح کردند، همین رژیم صهیونیستی بود.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام‌خمینی(ره) گفت: یادمان نمی‌رود که حضرت امام(ره) می‌گفتند اگر هر کدام از مسلمان‌ها یک سطل آب به طرف اسرائیل و صهیونیسم بریزند این غده سرطانی و این حکومت غاصب را آب می‌برد و غرق خواهد شد.

حال با این نگاه عمیق می‌توانیم و می‌توانستیم تصور کنیم که اصولا مسئله‌ وجود یک حکومت جعلی و غاصب جز تجاوز، انسان‌کشی و زیر‌پا نهادن تمامی مقررات انسانی و بین‌المللی چیز دیگری نیست.

از سوی دیگر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تظاهرات ضدصهیونیستی ملت بزرگ ایران پس از نماز جمعه این هفته برگزار می‌شود.

در این اطلاعیه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با دعوت از امت حزب‌الله و همیشه در صحنه ایران اسلامی، از آحاد و اقشار و اصناف مختلف مردم و تمامی گروه‌های وفادار به آرمان قدس شریف خواست تا با حضور پرشور و گسترده، مستحکم و انقلابی در مراسم تظاهرات ضد صهیونیستی روز جمعه در سراسر کشور، طنین خشم‌ و انزجار و نفرت ملی خود را به گوش جهانیان برسانند و نابودی اسرائیل را فریاد زنند و قدرت شکست‌ناپذیر ایمان و عزم و بیداری مسلمانان را به رخ جهانیان بکشانند. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای با گرامیداشت بیست‌و‌یکمین سالروز ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) و محکومیت شدید جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کاروان آزادی و کمک‌رسانی به غزه، بیداری وجدان‌های بشری و ظهور نهضت ظلم ستیز جهانی را مرهون اندیشه‌های راهبردی معمار کبیر انقلاب اسلامی و رهبری هوشمندانه و مدبرانه ولی فقیه زمان ‌دانست.

به گزارش سپاه نیوز، در بخشی از این بیانیه آمده است: آزادی قدس شریف، به عنوان یکی از آرمان‌های سترگ امام راحل(ره) به نقطه تحقق نزدیک شده است و تحت منشور آگاهی‌بخش و حرکت آفرینی که آن شخصیت جاودانه به ودیعت نهاده دور نخواهد بود روزی که با اخراج اشغالگران فلسطین مظلوم، نماز جمعه سربلندی و پیروزی به امامت ولی امر مسلمین جهان و مقام معظم رهبری در بیت‌المقدس اقامه شود.

برگزاری مجلس تکریم و بزرگداشت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران

به مناسبت بیست و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، مجلس تکریم و بزرگداشتی از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز پنجشنبه 13/3/89 بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود. به همین منظور از سوی دفتر مقام معظم رهبری، اطلاعیه‌ای به این شرح صادر شد:
 بسم‌الله الرحمن الرحیم
14 خرداد، یادآور هجران جانسوز امام بصیر و مهربان امت و مظهر سرافرازی و اقتدار ایران فرا می‌رسد و جا دارد در ماتم این عزیز ملت، جانها و دلها سراسر تعظیم و تکریم شود و نام امام خمینی(ره) همراه با خصوصیات برجسته آن شخصیت بی‌نظیر، پاینده شود.

در سالگرد آن مقتدای همیشه حاضر، مجلس عزایی برپا می‌شود تا عهد خود را با آرمان‌های جاودانه‌اش، تجدید کنیم. به همین منظور مجلس تکریم و بزرگداشتی از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز پنجشنبه سیزدهم خرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

دفتر مقام معظم رهبری
12/3/89

کد خبر 108908

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز