چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون سیاسی استانداری مازندران با اشاره به اینکه دریا در مازندران متولی ندارد، تاکید کرد:

 باید برای دریا در استان برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر هادی ابراهیمی عصر سه شنبه 11 خرداد در جلسه ستاد سالم سازی طرح دریا اظهار داشت: دریا در مازندران خدمات ملی ارائه می دهد و برای این کار باید اعتبارات ملی لحاظ شود.

وی افزود: بسیار ناگوار است که آمار غرق شدگان در استان از 240 نفر تجاوز می‌کند.

معاون سیاسی استانداری مازندران گفت: امروز این دغدغه وجود دارد که دریا به جای تبدیل شدن به فرصت، یک تهدید تلقی می شود.

فرماندار ساری با اشاره به مشکلات دریا گفت: توقع ما بر بهبود برنامه ها نسبت به سال‌های گذشته است و نسبت به حساسیتی که وجود دارد، باید اوضاع تغییر کند.

محسن زارعی با اشاره به اینکه متولی دریا در مسند پاسخگویی به مردم باید مشخص شود، یادآور شد: هر فردی که در این حوزه مسئولیت دارد باید بتواند نسبت به مردم جوابگو باشد.

وی با بیان اینکه نیمی از غرق شدگان دریا در سالهای گذشته پس از نماز مغرب و عشا اتفاق افتاده، تصریح کرد: باید جلوی شنای افراد در ساعات و مناطق ممنوعه گرفته شود.

زارعی با اشاره به نداشتن اعتبار در زمینه ارائه خدمات به نیروهای مستقر در طرح دریا افزود: در این زمینه یک ریال اعتبار دریافت نشده است.

زارعی همچنین خاطرنشان کرد: سه سال است بر سر این مسئله بحث می کنیم اما همچنان کسی پاسخگو نیست و من به عنوان فرماندار باید جوابگوی مردم باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در این نشست گفت: در یا در مازندران به اندازه حوادث بزرگ کشته دارد و در این جلسات جز حرف و سخن عمل دیگری صورت نمی گیرد.

هادی خنجری افزود: وقتی امنیت مردم در دریا برقرار نیست نمی‌توان به سایر مسائل دریا پرداخت.

وی یادآور شد هنوز حق الزحمه ناجیان غریق معلوم نیست و حق الزحمه ناجیان غریق سال گذشته را که باید در شهریور سال گذشته پرداخت می کردیم ماه گذشته پرداخت شد.

مدیرکل تربیت بدنی مازندران با اشاره به اینکه ناجیان غریق افراد دو شغله نیستند، تصریح کرد: این افراد برای امرار معاش در تابستان در ساحل دریا مشغول به کار می شوند در صورتی که دستمزد آنها با تاخیرهای طولانی پرداخت می شود.

نصرالله پریچهره گفت: به جز حق الزحمه ناجیان غریق، نگرانیهایی در خصوص امینت جانی آنها وجود دارد که در نقاط کور هستند.

وی یادآور شد: تامین امنیت ناجیان غریق در مقابل برخی افراد که در مناطق ممنوعه شنا می‌کنند در خطر است و در برخی موارد با اسلحه سرد مورد هجوم واقع شده اند.

پریچهره با اشاره به اینکه در خصوص طرح دریا باید بحران کشوری اعلام شود، افزود: سال گذشته هشت هزار و 600 نفر از هموطنان توسط ناجیان غریق نجات پیدا کردند و نباید ارزش کار ناجیان را با حقوق 300 هزار تومان کاهش داد.

کد خبر 108820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز