همشهری آنلاین : رئیس فراکسون کارگری مجلس به عدم افزایش حقوق بازنشتگان تامین اجتماعی در سال جاری اشاره کرد و با غیرقانونی خواندن این اقدام، نسبت به برخورد قاطع با سازمان تامین اجتماعی در صورت تداوم این بی توجهی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر در سرعین، علیرضا محجوب شامگاه دوشنبه،10خرداد، در حاشیه همایش فعالان جامعه کارگری و اقتصادی آذربایجان شرقی در این شهر به خبرنگاران گفت:مسئولان سازمان تامین اجتماعی مطمئن باشند اگر قانون مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان اعمال نشود مجلس در این زمینه ورود کرده و با خاطیان برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به تذکر آئین نامه ای و نیز مصاحبه نمایندگان مجلس درباره لزوم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزود:اگر لازم باشد سوال و دیگر اقدامات قانونی برای تحقق این مهم انجام خواهد شد.

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی مورد تائید تمام نمایندگان مجلس به غیر از سه نفر بوده است، اظهار داشت:مجلس به اعاده حقوق بازنشستگان حساس بوده و مصمم است در صورت عدم تحقق افزایش حقوق بازنشستگان این مورد را به موضوعات تحقیق و تفحص اضافه کند.

محجوب خاطرنشان کرد: در صورت تداوم بی توجهی به افزایش حقوق بازنشستگان علاوه بر اقدام از طریق تحقیق و تفحص، سوال و دیگر اقدامات قانونی از سوی نمایندگان مجلس صورت خواهد گرفت.

وی درباره انتخاب رئیس و هیئت رئیسه گروه تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: در جلسه آخر مجلس به دلیل به حد نصاب نرسیدن حاضران، ترکیب نهایی این گروه مشخص نشد ولی در نخستین جلسه مجلس که هفته آینده برگزار می شود هیئت رئیسه گروه تحقیق و تفحص انتخاب و آغاز بکار خواهد کرد.

محجوب با بیان اینکه قصد انتخاب شدن به عنوان رئیس گروه تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی را ندارد، درباره زمان نهایی شدن فرایند تحقیق و تفحص افزود: این کار، فرایند بسیار طولانی دارد و نمی توان درباره به نتیجه رسیدن آن پیش بینی زمانی کرد.

وی همچنین با بیان اینکه دولت بدهی 13 هزار و 500 میلیاردتومانی خود به صندوق تامین اجتماعی را قبول دارد، اضافه کرد:این رقم بیش از بودجه یک سال سازمان تامین اجتماعی و رقم بسیار سنگینی است که باید هر چه سریع تر تکلیف آن روشن شود.

دبیرکل خانه کارگر، رویه دولت در قبول خدمت بیشتر با وجود این بدهی سنگین به صندوق تامین اجتماعی را مورد انتقاد قرار داد و با اشاره به تصویب برخی قوانین جدید که تعداد مشمولان تامین اجتماعی را افزایش می دهد، اظهار داشت:با این وجود به بازگشت به قانون گذشته موافق نیستم زیرا عده ای با این اساس داخل سازمان شده اند ولی معتقدم اگر دولت اقدامی درباره تصفیه بدهی های خود به صندوق تامین اجتماعی برندارد خودمان دست به کار شده و خسارت ها و جریمه های سنگین تری برای دولت تعیین خواهیم کرد.

کد خبر 108780

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز