معاون قضایی رئیس‌کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: با افزایش بار حقوق مالی زنان در هنگام طلاق از طرف مرد، بیش از 50 درصد دادخواست‌های طلاق از سوی زنان ارائه شده است.

 فرحناز خسروشاهی در همایش حقوق زن در حوزه قوانین اسلام و خانواده  اظهار داشت: در اسلام اهمیت زیادی به خانواده داده شده و نگاه اسلام به خانواده عمیق، وسیع و اخلاقی است که افراد زیادی را شامل می‌شود.

خسروشاهی یادآور شد: خانواده بنیادی‌ترین نهاد جامعه است و در همه ادیان الهی به خانواده توجه شده است و اسلام توصیه‌های اکیدی برای آغاز شکل‌گیری خانواده و انتخاب همسر دارد.وی با اشاره به آسان کردن تشکیل خانواده، پاسداری از قداست خانواده و استواری ارتباط خانواده بر پایه اصول و اخلاق اسلامی تصریح کرد: ازدواج آسان به این معنا نیست که هرکس با هر ویژگی و شرایطی ازدواج کند بلکه باید به معیارهای انتخاب همسر در قرآن کریم که بر آن تأکید شده توجه کنیم.

وی گفت: یکی از مسائلی که جوانان بر آن تأکید می‌کنند تفاهم است و تلقی جوانان از تفاهم با آنچه مبنا و اساس فکر صحیح در انتخاب همسر است، فرق می‌کند و در واقع تلقی صحیحی از تفاهم در بین خانواده‌ها و جوانان نیست.

خسروشاهی تقویت فضیلت اخلاق و عفت در جامعه را از آثار تشکیل خانواده دانست و اضافه کرد: عفت در جامعه در سایه رشد عفت در خانواده حاصل می‌شود و حفظ کرامت انسانی و تکمیل دین از دیگر مزایای ازدواج است. معاون قضایی رئیس‌کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران یادآورشد: با پایه‌گذاری خانواده، افراد می‌آموزند برای رعایت مصلحت جمع از مصلحت فردی بگذرند و مسئولیت‌پذیری برای تک‌تک افراد خانواده و افزایش مروت و جوانمردی از پیامدهای مثبت ازدواج است.وی با اشاره به حقوق مالی زنان گفت: اجرت‌‌المثل یکی از حقوق زنان است که برای حفظ آن تلاش زیادی شده اما با افزایش بار مالی حقوق زنان متأسفانه شاهد افزایش میزان طلاق از سوی زنان هستیم؛ به‌طوری‌که 50 درصد دادخواست‌های طلاق از سوی زنان است.

کد خبر 108673

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز