چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۵ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش شیلی اعلام کرد نوه پینوشه به دلیل ستایش از اقدام پدر بزرگش در سرنگونی دولت آْلنده در سال 1973 تنبیه خواهد شد.

به نوشته ال موندو، سروان اوگوستو پینوشه مولینا در جریان تشییع جنازه پینوشه، اقدام پدر بزرگش در کودتا علیه سالوادور آلنده را ستود.

سروان پینوشه ادعا کرد که پدر بزرگش (اوگوستو پینوشه) با انجام کودتا بهترین اقدام را در سرنگون کردن حکومت مارکسیستی که قصد داشته یک نظام توتالیتر بر شیلی حاکم کند، انجام داده است.

به گزارش روزنامه ال مرکوریو چاپ شیلی ویویان بلانلوت وزیر دفاع شیلی که در مراسم عزاداری پینوشه از سوی دولت حضور یافته بود، ضمن محکوم کردن اظهارات سروان مولینا در واکنش به ادعا‌های نواده پینوشه گفت:"قابل قبول نیست که یکی از نظامیان در حال خدمت  در ارتش، اظهاراتی سیاسی  مغایر با مبانی حاکمیت را مطرح کند، امیدوارم ارتش در این مورد اقدامات لازم را انجام دهد.

در همین چارجوب ارتش شیلی اعلام کرده است که سروان مولینا به دلیل بیان اظهاراتی سیاسی مورد مواخذه قرا خواهد گرفت.

تننها نماینده دولت میچله باچلت در مراسم سوگواری پینوشه ویویان بلانلوت بود. او در حالی که لباسی سفید پوشیده بود با واکنش 4هزار نفر از طرفداران پینوشه که در مراسم تشییع وی حضور یافته بودند، مواجه شد. طرفداران پینوشه علیه وی شعار می‌دادند: او باید برود، او باید برود.

لوسیا پینوشه هیریارت نیز کودتای پدرش علیه آلنده را تحت عنوان دفاع از آزادی توصیف کرد و گفت: پینوشه دولت مارکسیست (آلنده) را در زمان اوج جنگ سرد(میان دو ابر قدرت وقت آمریکا و شوروی) سرنگون کرد.

لوسیا پینوشه رسانه‌ها را نیز به دلیل آنچه وی اشاعه دیدگاهی غلط  و مجعول درباره پینوشه دانست، مورد حمله قرار داد.

کد خبر 10860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز