یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۵:۳۳
۰ نفر

حمید مولایی: کریم انصاری‌فرد حالا یکی از مهاجمان اصلی تیم ملی به حساب می‌آید؛ بازیکنی که نامش در آخرین فهرست تیم ملی هم قرار داشت و به گفته خودش دیگر باور دارد که می‌تواند هر دفعه به اردوی تیم ملی فراخوانده شود.

 او جزو معدود بازیکنانی است که در همه رده‌های سنی بازی کرده و حالا حضور در تیم ملی بزرگسالان را تجربه می‌کند. او معتقد است که حضور در تیم ملی برایش یک موفقیت به حساب می‌آید؛ به‌خصوص بعد از درخشش در آخرین فصل فوتبال ایران. انصاری‌فردکه در لیگ نهم برای سومین فصل متوالی برای سایپا بازی کرد، توانست با 13 گل‌زده یکی از بهترین گلزنان لیگ برتر لقب بگیرد؛ کسی که یک سال دیگر با این تیم قرارداد دارد و البته می‌خواهد از سایپا جدا شود.

او به رضایتنامه باشگاه سایپا دل بسته و به اینکه بتواند با گرفتن این رضایتنامه سر از پرسپولیس دربیاورد. او که خود را مدیون علی دایی می‌داند، به‌دلیل حضور این مربی در پرسپولیس به پیشنهاد این باشگاه پاسخ مثبت داده است. انصاری‌فرد حالا در انتظار بازی در این تیم است و البته می‌گوید: «من از سایپا زده نشده‌ام و اگر رضایتنامه نگیرم، بازهم در این تیم بازی می‌کنم، مثل 3سال گذشته.»

  • در سایپا دوران خوبی را سپری کردی و در لیگ نهم هم نمایش قابل‌قبولی در این تیم داشتی، گرچه سایپا در فصل گذشته تیم قدرتمندی نشان نداد.

به‌نظر من، سایپا به حقش نرسید. باید بهتر از این نتیجه می‌گرفت و در لیگ تیمی موفق نشان می‌داد اما اینکه چرا نتوانست درخشش چندانی در لیگ داشته باشد، دلیل دارد. ما در اول فصل بازیکنان خوبی را از دست دادیم و حدود 15بازیکن از سایپا جدا شدند. تیم به هم ریخت و تا بیایم هماهنگ شویم، کلی طول کشید. وقتی هم هماهنگ شدیم بازی‌های خوبی در لیگ انجام دادیم و در اواخر لیگ 8بازی را نباختیم. جلوی پرسپولیس خوب بازی کردیم، همین طور جلوی صبای قم. امسال می‌توانستیم بهتر از این باشیم و نشد.

  • با این وجود، تو یکی از بهترین‌های سایپا بودی و حضورت کاملا پررنگ بود.

خدا لطف کرد و توانستم بازی‌های خوبی انجام دهم. 13گل برای سایپا زدم و به تیم ملی دعوت شدم. در نخستین بازی ملی‌ام هم گل زدم و در آخر فصل بازهم به تیم ملی دعوت شدم. برای همین فصل موفقی را پشت سر گذاشتم.

  • همین درخشش باعث شده که برخی از تیم‌ها درصدد جذب تو باشند و ظاهرا برای حضور در پرسپولیس ابراز علاقه کرده‌ای؟

 من هنوز یک سال دیگر با سایپا قرارداد دارم و اگر آنها اجازه ندهند، نمی‌توانم به تیم دیگری بروم. ولی پرسپولیسی‌ها با من صحبت کرده‌اند و الان همه چیز به رضایتنامه باشگاه سایپا  بستگی دارد. اگر آنها اجازه بدهند، به پرسپولیس می‌روم.

  • چه چیزی باعث شده که بعد از 3سال بازی در سایپا به فکر جدایی از این تیم بیفتید؟

همانطور که گفتید 3سال است که در سایپا بازی می‌کنم و دوران خوبی در این تیم داشته‌ام. آمدنم هم به این تیم به واسطه حضور دایی بوده. او مرا کشف کرد و الان هم سرمربی پرسپولیس است.

  • یعنی به خاطر حضور دایی تصمیم گرفتید به این تیم بروید؟

پرسپولیس هواداران زیادی دارد، سرمربی بزرگی مثل دایی دارد و به‌طور کلی شرایط خوبی دارد اما معیار من این نیست که صرفا به این تیم بروم و در پرسپولیس بازی کنم. من هدف دیگری دارم و می‌خواهم به سرعت به فوتبال اروپا برسم و در لیگ‌های اروپایی بازی کنم.

  • البته با بازی در تیم ملی هم می‌توانی به حضور در لیگ‌های اروپایی امیدوار باشی.

پرسپولیس فصل بعد در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور دارد و من می‌توانم در این بازی‌ها هم خودم را نشان دهم. تیم ملی هم برایم مهم است و می‌خواهم تلاش بیشتری کنم و در تیم ملی بیشتر بازی کنم. با دایی مشورت کردم و از طرف باشگاه پرسپولیس هم با من تماس گرفتند.

  • تیم ملی بعد از جام جهانی به عقیده اغلب کارشناسان افت کرده؛ یعنی در سال‌هایی که بازیکنانی مثل تو به تیم ملی دعوت شده‌اند.

ولی به‌نظر من، تیم ملی افت نکرده، بلکه بازیکنان بزرگی را از دست داده و بازیکنان جوانی وارد تیم ملی شده‌اند؛ یعنی بازیکنانی که می‌توانند در آینده به درد تیم ملی بخورند و مثلا بتوانند در مقدماتی جام جهانی بعدی به تیم ملی کمک کنند.

  • بعد از خداحافظی علی دایی از تیم ملی، مهاجمان تیم ملی نتوانسته‌اند جای او را پر کنند و حالا برخی روی تو حساب کرده‌اند. حتی می‌گویند بازی‌ات شبیه دایی است و پتانسیل این را داری که در تیم ملی مهاجم گلزنی باشی؟

دایی اسطوره است. من همیشه سعی می‌کنم از تجربیات او استفاده کنم؛ دایی را الگو قرار دهم و کارم را به نحو احسن انجام دهم. حالا اینکه من بخواهم جای او را در تیم ملی بگیرم، کار آسانی نیست. وی در تیم ملی به موفقیت‌های زیادی رسیده و اسطوره است.

در جام ملت‌های آسیا،‌نباید از هیچ تیمی بترسیم

تیم ملی در جام ملت‌های آسیا با تیم‌های کره‌شمالی، امارات و عراق هم‌گروه است. وقتی قرعه‌کشی جام ملت‌ها اعلام شد، نظرهای  متضادی شنیده شد و برخی  گروه ایران  را آسان و برخی  دیگر سخت ‌دانستند. انصاری فرد اما می‌گوید: « به‌نظر من، ما باید اول مشخص کنیم که برای چه چیزی به این مسابقات می‌رویم؛ یعنی هدف را مشخص کنیم. اگر می‌خواهیم قهرمان شویم، باید از کره‌جنوبی و عربستان هم نترسیم و به فکر پیروزی مقابل این تیم‌ها باشیم.

ولی اگر می‌خواهیم فقط از گروه خودمان صعود کنیم و فکر می‌کنیم سخت است باید همه توان خودمان را بگذاریم. اگر هم موفق به صعود شدیم، مطمئنا به هدفمان رسیده‌ایم.»  او هم مثل  قطبی معتقد است که هدف تیم ملی در  جام ملت‌های آسیا باید قهرمانی باشد؛ «تیم ملی پتانسیل بالایی دارد و نباید هم به غیراز این فکر کنیم. تیم‌های آسیایی روی ایران حساب ویژه‌ای باز می‌کنند و ما هم باید بتوانیم با نام ایران بدرخشیم. به‌نظر من، تیم ملی در جام ملت‌ها جوان است و مسابقات  آینده، یعنی  مقدماتی جام جهانی بعدی دوران اوج شکوفایی این تیم است.

کد خبر 108556

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز