مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون پشتیبانی سازمان نوسازی شهر تهران گفت: مرحله دوم انتشار اوراق مشارکت، برای احیا و نوسازی 50 هکتار از بافت های فرسوده شهر تهران، تا آخر خرداد آغاز می شود

علیرضا معین زاده در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: این اوراق مشارکت به ارزش 3 هزار میلیارد ریال با ضمانت شهرداری تهران و از طریق شعب منتخب بانک ملی عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به این که سررسید این اوراق مشارکت 3 ساله است، گفت: نرخ سود اوراق، 16 درصد در سر رسید تعیین شده است.

معین زاده افزود: منابع حاصل از فروش این اوراق مشارکت، برای احیاء و نوسازی بافت های فرسوده محلات یک و سه ناحیه امام علی منطقه 15 تهران هزینه می‌شود.

وی گفت: در این محلات، 8 طرح برای نوسازی و احیاء 50 هکتار بافت های فرسوده اجرا  می‌شود.

معین زاد با اشاره به این که برای احیاء و نوسازی محلات یک و سه ناحیه امام علی، در مجموع 4 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است، گفت: در مرحله نخست هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت از طریق بانک پارسیان، در بهمن سال گذشته عرضه شد.

وی افزود: با احیاء این واحدهای فرسوده، واحد‌های جدید در قالب واحدهای مسکونی، اداری، تجاری، خدماتی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی احداث می‌شود.

معاون پشتیبانی سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به این که فرسودگی، عرض کم معابر و امکان نداشتن ارائه خدمات مطلوب در مواقع اضطراری و بحران از جمله ویژگی های بافت‌های فرسوده است، گفت: در حال حاضر، حدود 3 هزار و 268 هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد.

کد خبر 108314

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز