گروه سیاسی: با نزدیک شدن به روز انتخابات و اهمیت برگزاری پرشور آن،‌ بسیاری از شخصیتها، گروهها و نهادها از عموم مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کردند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ای ضمن دعوت از مردم برای حضور پرشور در انتخابات 24 آذر ، اعلام کرد که اعضای این جامعه همگام با آحاد مردم در روز رأی گیری به پای صندوق های رأی آمده و آرای خود را به صندوق ها خواهد ریخت.

در بخشی از اطلاعیه خطاب به ملت ایران آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علم به هوش سرشار و آگاهی عمیق ملت عزیز، مشفقانه اعلام می دارد که همگام با آحاد مردم در روز رأی گیری به پای صندوق های رأی آمده و آرای خود را به صندوق ها خواهد ریخت. مطمئن هستیم که این بار نیز آراء هوشمندانه ملت، افرادی اصلح، شایسته و مردمی را به نمایندگی از خود به خبرگان و شوراها خواهد فرستاد.

توصیه مراجع تقلید

مراجع عظام تقلید هم با دعوت از مردم برای حضور پرشور در انتخابات، از کاندیداها خواستند از اسراف در تبلیغات انتخاباتی پرهیز کنند.

آیت ‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در این باره گفت : نباید تبلیغات و رقابتهای انتخاباتی به وحدت ملی خدشه وارد سازد. وی افزود: جناح ها و گروههای سیاسی با هر سلیقه ، باید با منطق و عقلانیت به تبلیغ اهداف خود بپردازند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مبادا تبلیغات و رقابتهای انتخاباتی به دشمنی میان مردم کوچه و بازار تبدیل شود، تصریح کرد: هر چیزی که به وحدت ملی مردم ایران خدشه وارد سازد ، انجام آن اشتباه است.

آیت ‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید نیز از مردم خواست تا با حضور چشمگیر خود در انتخابات قدرت حکومت اسلامی در دفاع از ارزش‌های الهی را تقویت کنند.

همچنین آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید با اشاره به حضور امت اسلامی در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: لازم است شئون اسلامی در انتخابات رعایت و از اسراف در تبلیغات پرهیز شود. آیت الله مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان نیز در اطلاعیه‌ای، مردم را به شرکت فعال در چهارمین دوره‌انتخابات خبرگان رهبری و سومین دوره‌انتخابات شوراها فراخواند.

پای صندوقهای رأی

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه انتخابات  ۲۴ آذرماه با صدور بیانیه‌ای از مردم خواست تا با حضور حداکثری و آگاهانه در پای صندوقهای رأی بار دیگر وحدت و اقتدار ملی خود را به نمایش بگذارند.

میزان، رأی ملت

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم با صدور بیانیه ای از آحاد مردم دعوت کرد با مشارکت گسترده و فعال در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی یک بار دیگر به جهانیان نشان دهند که در ایران اسلامی میزان رأی ملت است.

کد خبر 10830

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز