سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۵ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر: اداره کل امور بانوان شهرداری تهران، شبکه پنج سیما و سازمان ملی جوانان در برگزاری دومین جشنواره زنان فیلمساز با خانه زنان هنرمند همکاری می‌کنند.

به گزارش ستاد خبری جشنواره زهرا مشیر، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درباره انگیزه حضور در این جشنواره گفت: برگزاری دومین دوره از جشنواره زنان فیلمساز، یادواره پروین اعتصامی همزمان با صدمین سال تولد این شاعر بزرگ ایرانی و لزوم حمایت از فعالیت‌های هنری زنان، انگیزه اصلی اداره کل امور بانوان شهرداری تهران برای شرکت در این جشنواره بوده است.

مشیر افزود: برنامه‌های شهرداری برای ترویج فرهنگ شهروندی و شیوه نوین آموزش در قالب هنر نیز از دیگر دلایل حمایت این سازمان دولتی از دومین جشنواره زنان فیلمساز است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم پرداخت ژرف و عمیق به هنر برای تاثیرگذاری در اذهان مردم گفت: هنری جاودانه می‌شود که رنگ تعهد به خود بگیرد و هنر با این رنگ است که می‌تواند رشددهنده و تاثیرگذار باشد.

مشیر معتقد است مشارکت اداره کل بانوان شهرداری با هدف تشویق زنان جامعه، در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی، امری لازم است و حضور زنان فیلمساز در یک جشنواره مستقل نمود کاملی از موفقیت‌ها و توانایی‌های زن ایرانی را دارد.

مدیر شبکه پنج سیما مجید رجبی‌معمار نیز در گفت‌وگو با ستاد خبری دومین جشنواره زنان فیلمساز حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری را از مسئولیت‌ها و رسالت‌های جدی سازمان صدا و سیما دانست و گفت: شهروندان استان تهران فرهیخته‌ترین و متوقع‌ترین مخاطبان رسانه‌اند و شبکه تهران نمی‌تواند نسبت به اتفاقات فرهنگی و هنری تهران بی‌تفاوت باشد و جشنواره‌های مختلف سینما، تئاتر و موسیقی مورد حمایت این شبکه هستند.

وی افزود: شبکه پنج سیما با اطلاع‌رسانی وسیع سعی در آشناکردن مخاطبان با برگزاری و پیامدهای جشنواره زنان فیلمساز دارد و در ایام برگزاری جشنواره با تهیه و پخش گزارش‌هایی دومین جشنواره زنان فیلمساز را در سطح وسیع‌تری به مخاطبان معرفی می‌کند.

شبکه پنج سیما اهدای جوایز دومین جشنواره زنان فیلمساز را برعهده دارد.امیدواریم این جشنواره در دوره‌های بعدی به صورت بین‌المللی برگزار ‌شود.دومین جشنواره زنان فیلمساز 4 الی 8 دی ماه در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

کد خبر 10820

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز