دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

گروه شهری: گرد و غبار موجود در هوای کشور که در چند روز اخیر باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان 15 استان کشور و صدور اطلاعیه از جانب مسئولان شده بود، از چهارم خرداد کاهش می‌یابد

همانگونه که پیش‌بینی شده بود توده گرد و غباری که از اوایل هفته، نوار غربی کشور و استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و خوزستان را در بر گرفت پس از عبور از رشته کوه زاگرس گسترش یافت و استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، اصفهان، همدان، قم، مرکزی، زنجان و تهران را نیز در یکی دو روز گذشته تحت‌تأثیر خود قرار داد تا طبق معمول مسئولان هشدارهای لازم را برای شهروندان صادر کنند.

در عین حال پرویز رضازاده کارشناس پیش‌بینی هوای سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با همشهری از کاهش گرد و غبار خبر داد و گفت: در اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی که اول هفته صادر شدند نسبت به ورود گرد و غبار هشدار داده بودیم اما باید به اطلاع شهروندان برسانیم که از امروز شدت این گرد و غبار کاسته می‌شود.

وی افزود: البته در حال حاضر در استان‌های مرکزی، قم، همدان و تهران مقدار بسیار کمی گرد و غبار موجود است. با شدت گرفتن افزایش گرد و غبار، نهادهای مختلفی نسبت به ارائه هشدار به هموطنان اقدام می‌کنند.

درباره این موضوع نیز رئیس اداره عوامل محیطی مؤثر بر سلامت وزارت بهداشت بر ضرورت استفاده از ماسک برای افراد در معرض خطر هنگام حضور در فضای باز تاکید کرده و گفته بود: اگر افرادی الزاماً بایستی در هوای آزاد فعالیت کنند باید این فعالیت را به حداقل زمان ممکن کاهش داده و در ضمن از ورزش‌های سنگین و صبحگاهی و فعالیت‌های فیزیکی اجتناب کنند.

بیماران آسمی و تنفسی نیز تا حد امکان در مکان‌های بسته نظیر منازل و مکان‌های اقامتی حضور داشته باشند و درصورت امکان به‌منظور فراهم کردن هوای مطلوب در اماکن سربسته از سیستم تهویه مطبوع استفاده کنند.

کد خبر 108165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز