همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر ترکیه در گفتگوی تلفنی درباره آخرین تحولات و رایزنی‌های انجام شده درباره بیانیه تهران و تبادل سوخت هسته‌ای تبادل نظر کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد در تماس تلفنی رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، بیانیه تهران را گامی بلند، بسیار قوی و مستدل دانست و گفت: این بیانیه آغاز دوران جدیدی در معادلات سیاسی و بین المللی بشمار می رود و فرصت مناسبی را برای حرکت در مسیر تعامل و گفتگو برای همه بوجود آورده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران نقش ترکیه و برزیل را در نتیجه نهایی بیانیه تهران مهم و تعیین کننده دانست و گفت: تهران با استمرار روند تعامل و همکاری با کشور های دوست و برادر خود، بدنبال این است که فضای جدیدی بر اساس همکاری سازنده و عادلانه در مناسبات جهانی شکل بگیرد.

آقای احمدی نژاد تصریح کرد: در مسیر تعاملات بین‌المللی باید به جایی برسیم که همه کشورها بتوانند از انرژی صلح آمیز هسته ای استفاده کنند و هیچ کس در دنیا سلاح اتمی در اختیار نداشته باشد.

نخست وزیر ترکیه نیز در تماس تلفنی خود گزارشی از روند رایزنی ها و اقدامات انجام شده در زمینه بیانیه تهران ارایه کرد و ادامه اینگونه رایزنی ها و استمرار هماهنگی با مسئو لین جمهوری اسلامی ایران تا حصول نتیجه مطلوب را مورد تاکید قرار داد.

اردوغان گفت: ترکیه همه تلاش خود را برای جلب حمایت جهانی از این بیانیه بکار خواهد گرفت تا به عنوان یک فرصت ارزشمند، مورد توجه و اقبال جامعه جهانی قرار بگیرد.

کد خبر 107985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز