یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۵:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: گروهی از محققان ژاپنی به تازگی موفق به ابداع و به پرواز در آوردن یک پروانه مصنوعی دم چلچله‌ای شده‌اند که با نیروی بال های خود پرواز می‌کند.

به گزارش ایسنا، این پرنده مصنوعی فوق‌العاده که به اندازه یک پروانه طبیعی است قابلیت‌های خود را در حد یک پروانه واقعی به اثبات رسانده است.

به گفته دانشمند‌ان بال‌های پروانه‌های دم چلچله‌ای به طور غیر معمولی در مقایسه با بدنشان بزرگ است و بال های جلویی آنها با بال‌های عقبی روی هم قرار می‌گیرند.

به دلیل این ساختارهای منحصر به فرد تکرار بال زدن‌های آنها به طور قابل توجهی کمتر از سایر انواع پروانه‌ها است و طیف حرکات بال‌های آنها محدودتر می‌شود.

این بدین معنی است که آنها کنترل محدودی روی نیروی آیرودینامیک بال‌های خود دارند و حرکات بدن آنها به سادگی واکنش‌هایی به حرکت بال زدن است.

محققان نه تنها از اندازه و شکل بال‌های این پروانه‌ها به طور دقیق کپی زده‌اند، بلکه حتی غشاهای ظریف و رگ‌هایی را که آنها را می‌پوشانند نیز دقیقا شبیه‌سازی کرده‌اند.

محققان این حشره را ابداع کردند تا ثابت کنند که حرکت پروانه به جلو فقط از طریق بال زدن و بدون وجود یک سیستم بازخورد کنترل کننده حرکت امکان‌پذیر است.

کد خبر 107968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز