گروه اقتصادی: با وجود گذشت 2ماه از آغاز سال، ضریب افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت اعلام نشده است

 این در حالی است که قبلا اعلام شده بود این افزایش در نیمه دوم اردیبهشت از سوی دولت اعلام می‌شود اما ظاهرا باز این اعلام به خردادماه موکول شده است.
 در تازه‌ترین موضع‌گیری در این زمینه، دیروز باز اعلام شد که ضریب افزایش حقوق کارکنان دولت تا چند روز‌آینده اعلام می‌شود.

رحیم ممبینی، معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری به مهر گفت: این افزایش ضریب به‌صورت پلکانی معکوس نیست. معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری در پاسخ به این مطلب که برخی از رسانه‌ها عنوان کرده‌اند که افزایش ضریب حقوق امسال 6‌درصد خواهد بود، این موضوع را رد کرد.‌ وی گفت: درصد و میزان تغییر و افزایش حقوق و مزایای کارمندان و بازنشستگان تا چند روز آینده مشخص می‌شود؛ زیرا براساس قانون مدیریت خدمات کشوری باید به پیشنهاد شورای توسعه به تصویب هیأت وزیران برسد.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری تاکید کرد: کارهای مربوط به افزایش حقوق کارمندان دولت انجام شده است و باید این امر مطرح و سپس تصویب و ابلاغ شود.

لطف‌الله فروزنده، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور نیز دیروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: هفته آینده خبر خوشی درباره افزایش ضریب حقوق کارمندان اعلام خواهد شد. 

به گزارش همشهری، تاخیر بیش از حد دولت، باعث شد که هفته گذشته یک فوریت طرح افزایش حقوق کارکنان دولت معادل تورم در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

کد خبر 107801

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز