همشهری‌آنلاین: رئیس سازمان تنظیم مقررات در حالیکه عضو هیئت مدیره مخابرات از خرید40 درصد سهام اپراتور وایمکس و ورود مخابرات به عرصه سرویس اینترنت پرسرعت بی‌سیم خبر داده است گفت: فروش سهام اپراتورهای دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات باید با دریافت تاییدیه سازمان باشد.

به گزارش مهر، محمد کرم‌پور با بیان این خبر افزود: تمامی اپراتورهایی که بخواهند خارج از بورس، سهام خود را به شرکت دیگری واگذار کنند باید تاییدیه این اقدام را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه این قانون برای اپراتور سراسری وایمکس مبین نت نیز مصداق دارد اضافه کرد: تاکنون این اپراتور درخواستی مبنی بر فروش بخشی از سهام خود به سازمان تنظیم مقررات ارائه نکرده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: طبق ماده 4 پروانه فعالیت اپراتورهای ارتباطی کشور، هرگونه واگذاری سهام نباید بدون هماهنگی با این سازمان انجام پذیرد و تاییدیه سازمان باید در این زمینه اخذ شود.

کرم‌پور در مورد غیرقانونی بودن اقدام شرکت مخابرات ایران برای خرید سهام شرکت مبین نت پاسخی نداد و گفت: اپراتور مبین نت برای فروش بخشی از سهام خود مسیر مشخص شده را طی نکرده است.

هفته گذشته وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول و عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران از تصمیم این شرکت برای خرید سهام 40 درصدی شرکت مبین نت خبر داد و گفت: همراه اول به زودی و با تصویب هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران، 40 درصد سهام اپراتور وایمکس مبین نت را خریداری می‌کند که با این خرید سهام، همکاری شرکت مخابرات ایران با این اپراتور برای ارائه سرویس وایمکس آغاز می‌شود.

کد خبر 107575

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز