همشهری‌آنلاین: در صورت تصویب دبیرخانه نظارت بر مراکز فرهنگی‌، هنری دوره تصدی هیئت مدیره کانون‌ها هئیت مدیره اصلی از دو سال به چهار سال افزایش خواهد یافت.

به گزارش همشهری آنلاین مجمع عمومی فوق‌العاده خانه موسیقی عصر روز یکشنبه،26 اردیبهشت در محل خانه موسیقی برگزار شد و اعضای مجمع عمومی که بیش از دو سوم کل اعضای مجمع بودند با اتقاق آراء تصویب کردند که دوره کاری هئیت مدیره کانون‌های تخصصی از دو سال به 4 سال افزایش یابد و همزمان تمامی اعضای هئیت مدیره کانون‌های خانه موسیقی بتوانند در نشست مجمع حضور پیدا کنند.

به گزارش همشهری‌آنلاین در ابتدای این نشست دکتر محمد سریر رئیس هیئت مدیره  و مدیرعامل خانه موسیقی درباره چرایی چنین تصمیمی(افزایش دوره کاری هئیت مدیره‌ها) گفت:دو سال زمان کمی است تا یک مجموعه توان و ظرفیت‌های خود را نشان بدهند و تجربه چند دوره برگزاری انتخابات نشان داد که عملا زمان زیادی را صرف برگزاری مجامع عمومی کانون‌های تخصصی می‌کنیم به همین دلیل به این جمع‌بندی رسیدیم که اساسنامه‌ را اصلاح کرده و زمان کاری را به چهار سال افزایش دهیم. بر همین اساس از مشاور حقوقی خانه سینما مشورت خواستیم و ایشان در پاسخی مکتوب گفتند که این کار میسر است و می‌توان چنین اصلاحی را در همین دوره انجام داد.

سید ابوالحسن مختاباد، بازرس خانه موسیقی هم ضمن تایید سخنان آقای سریر گفت: دوره کاری عمده نهادهای صنفی و مدنی  سه سال یا چهار سال است و دو سال زمان کافی برای این کار نیست.

وی افزود: علاوه بر مرجعی که آقای سریر اشاره کردند ،من هم از طریق آقای بهمن کشاورز با  خانم معینیان که وکیل متخصص در زمینه مسائل مربوط به مجامع عمومی است مشورت کردم و ایشان هم اعتقاد داشت که مجمع عمومی بالاترین رکن تصمیم‌گیری است،اما اجرایی شدن این مصوبه منوط به چگونگی طی شدن  مراحل ثبت و تایید آن است.

به گفته مختاباد برابر ماده 33 اساسنامه:« هرگونه تغییر یا اصلاح مفاد اساسنامه یا تغییر در موسسات ، هیئت مدیره و مدیرعامل و اعضای خانه موسیقی بایستی قبل از ثبت به تایید دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی برسد.» و اگر هیئت مدیره کنونی بتوانند تا قبل از مجمع عمومی عادی و زمان انتخابات مندرج تا قبل از اصلاح ،شهریورماه،این ثبت را انجام دهند این کار قانونی است.

دکتر مصطفی کمال پورتراب،عضو شورای عالی خانه موسیقی و رئیس کانون مدرسان به عدم حضور اعضای مجمع اعتراض کرد که دکتر سریر در پاسخ گفت: حضور یا عدم حضور در مجامع حق قانونی یک عضو است و نمی‌توان آن را از وی سلب کرد و به وی گفت که بیاید یا نیاید. حتی شاید عضوی با دستور جلسه مجمع مخالف باشد و بخواهد با عدم حضور مجمع را از اکثریت بیندازد.


جلسه مجمع عمومی فوق العاده خانه موسیقی با حضور 19 نفر(17 عضو حاضر به علاوه دو وکالت)از ساعت 15روز یکشنبه تشکیل شد.

دراین جلسه دکتر سریر به عنوان رئیس، نصرالله ناصح پور،ناظر و داریوش پیرنیاکان به عنوان منشی مجمع در جایگاه قرار گرفتند؛دکتر سریردر مورد بندهایی که قرار بود در مجمع به تصویب برسد توضیحاتی ارائه کرد و در نهایت دو مورد به اتفاق آراء تصویب شد.

بر اساس مصوبه امروز مجمع دوره تصدی هیئت مدیره نه گانه خانه موسیقی و همچنین دوره تصدی هیئت مدیره کانون های نه گانه خانه از 2سال به 4 سال تغییر یافت.

در تبصره تصویب شده در این مجمع ، این مصوبه مشمول هیئت مدیره های فعلی کانونهای نه گانه و هیئت مدیره خانه موسیقی  است و هیئت مدیره های فعلی کار خود را برای چهار سال متمادی ادامه خواهند داد.

در مصوبه بعدی مجمع، به جای شرکت سه نفراز واجدین شرایط شرکت در مجمع عمومی از طرف کانون های نه گانه 5 نفر در مجمع شرکت خواهند کرد.

بر اساس تبصره این بند، اعضای وابسته یک در صورت راه‌یابی به مجمع عمومی حق نامزدی برای هیئت مدیره اصلی و بازرسی را ندارند. 

کد خبر 107572

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز