همشهری آنلاین : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری اعتراضات داوطلبان آزمون دستیاری سال 88 گفت: با وزارت بهداشت توافق شد تا زمان بررسی کامل و تحلیل آماری نمرات و رتبه های دستیاری، نتایج آزمون دوره سی و هفتم اعلام نشود.

شاهرخ رامین در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: پیرو دستور اکید وزیر بهداشت دکتر مرضیه وحیددستجردی و مساعدت معاون آموزشی وزارت بهداشت، کلیه اطلاعات و تجزیه و تحلیل آمار نمرات و نتایج امتحان دستیاری در اختیار ما قرار گرفت.

وی اضافه کرد: تحلیل فنی ارزیابی هر سئوال و اینکه هر سئوال را کدام یک از رتبه های بالا جواب داده اند و یا رتبه های پایین تر جواب نداده اند، قدرت تفکیک کنندگی سئوالات، تعداد شرکت کننده ها، تعداد نفرات و سایر شاخص های آماری که برای ارزیابی فنی مناسب هستند به طور کامل بررسی می شود.

رامین اظهار داشت: مقرر شد تا حصول اطمینان از سلامت فنی امتحان و اطمینان از عدالت در آزمون، نتایج آزمون دوره سی و هفتم اعلام نشود و تا اطلاع ثانوی به تاخیر بیافتد.

وی یادآور شد: اطمینان گرفتم کسانی که از سهمیه های استعداددرخشان به صورت مستقیم برای شرکت امتحان استفاده کرده اند و به همین دلیل شروع خدمت سربازی و یا شروع طرح خدمات قانونی خود بازمانده اند مهلت اعزامشان تمدید شود تا این گروه از حقوق خود محروم نشوند.

نماینده منتخب کمیسیون بهداشت و درمان برای پیگیری وضعیت آزمون دستیاری 88 به مهر گفت: در جلسه با مسئولان وزارت بهداشت برای بازبینی سئوالات به نقاط مشترکی زیادی رسیدیم که در این زمینه چند گزینه پیش رو داریم و پس از اخذ نظر نمایندگان داوطلبان بهترین روش اتخاذ می شود که تصمیمگیری برای روش مطلوب به جلسه بعدی واگذار شد.

وی گفت: وزارت بهداشت نیز برای هرگونه شفاف سازی اعلام آمادگی کرده است و یادآوری کرده است که با هر گونه تخلفی که اثبات شود، برخورد می شود.

رامین تاکید کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به صورت جدی موضوع را پیگیری می کند و در همه مراحل نمایندگان معترضین موضوع را دنبال می کنند و مسئولان وزارت بهداشت نیز همکاری و تعامل خوبی با گروه پیگیری داشته اند.

سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی صبح پنجشنبه 29 بهمن ماه 88 با حضور 16 هزار و 648 داوطلب در 34 حوزه امتحانی و 25 رشته تخصصی برگزار شد. آزمون از سوی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دلیل لو رفتن سئوالات ابطال و آزمون مجدد 13 اسفند برگزار شد. در نهایت 2400 نفر در دوره دستیاری پذیرفته می شوند.

کد خبر 107507

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز