شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۱
۰ نفر

گروه بین‌الملل: کابینه انگلیس در کنار وزیران کت و شلوارپوش که معمولا هم، رنگ کت و شلوارهایشان تیره است، یک چهره متفاوت دارد

این چهره جدید که لباسی متفاوت از وزرای دیگر هم می‌پوشد نخستین وزیر زن مسلمان در دولت انگلیس است. سیده‌حسین وارثی که او را بارونس وارثی می‌نامند یک زن مسلمان 36 ساله است که در سال 2007 به‌عنوان نخستین زن مسلمان در راس هیات پارلمانی حزب محافظه‌کار در پارلمان انگلیس نشست.

او در انگلیس و از پدر و مادری پاکستانی متولد شده و در رشته حقوق تحصیل کرده است. شغل اصلی او مشاوره حقوقی است. اما در سال‌های اخیر با فعال شدن در حزب محافظه‌کار، او دیگر وکالت نمی‌کند. او پیش از ورود به کابینه، مشاور نزدیک و دستیار دیوید کامرون رهبر حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیر کنونی بوده‌است. اکنون وارثی وزیر مشاور در کابینه انگلیس است.

او از مدافعان حقوق زنان به‌ویژه زنان مهاجر و مسلمان در جامعه انگلیس است و در سال‌های اخیر در این زمینه فعالیت کرده‌است.

با این حال، گروهی از مسلمانان انگلیس از حمایت این زن از ادامه جنگ افغانستان به‌شدت خشمگین هستند. آنها چندی پیش در مسیر عبور وارثی به سوی او تخم‌مرغ پرتاب کردند و او را حامی کشتار مسلمانان خواندند.

با این حال این زن همچنان از ادامه جنگ در افغانستان حمایت می‌کند. بارونس وارثی تنها زن کابینه جدید انگلیس نیست. وزیر کشور انگلیس نیز یک زن است.

با معرفی وزرای جدید دولت انگلیس گروهی از منتقدان و مخالفان از اینکه تعداد زنان در کابینه اندک است انتقاد کردند.

کد خبر 107490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز