گروه ورزشی: امروز تیم فوتبال امید ایران در مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی دوحه یکی از سخت‌ترین بازی‌های خود را در مقابل میزبان انجام خواهد داد.

قطر با نیروی مضاعف و بهره‌گیری از امتیاز میزبانی و بازیکنان خارجی تابعیت یافته، پس از آنکه در گروه اول به مقام دوم رسید، در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه سه بر صفر و به آسانی تایلند را شکست داد تا حریف ایران شود.

قطر که با هدف قهرمانی در این دوره برنامه‌ریزی کرده است، در مرحله اول طی یک بازی جنجالی مغلوب ازبکستان شد اما با پیروزی در مقابل اردن و امارات به دلیل تفاضل گل بهتر به عنوان تیم  دوم به مرحله بعد راه یافت.

در این مرحله ازبکستان مغلوب عراق شد و حذف گردید، اما قطر توانست تا این مرحله پیش بیاید. قطر در مقابل اردن با گل‌های کوئین تانا (بازیکن خارجی)، لامی عادل محد و یاسر حسین عبدالرحمان به پیروزی رسید.

به‌نظر می‌آمد بازی امارات و قطر به دلیل حساسیت زیبا شود، اما قطر طی یک بازی یک طرفه با چهار گل سباستین کوئین تانا (دو گل)، عبید عبدالله کانی و سام عبدالمجید به راحتی امارات را شکست داد و با 6 امتیاز و تفاضل گل مثبت 5  به عنوان تیم دوم صعود کرد.

قطری‌ها از سه بازیکن بزرگسال در درون دروازه (محمد احمد) و خط دفاع (عبید‌عبدالله‌کانی) که مسن‌ترین بازیکن قطر با 27 سال  است و ریزیک‌وسمن‌عبدالمجید در خط میانی بهره می‌برند. 6 بازیکن از یازده بازیکن اصلی قطر از باشگاه السد گلچین شده‌اند.

ژمالودین موسوویچ مربی تیم امید قطر ترجیح می‌دهد کاملاً با شیوه تهاجمی بازی کند. برای بازی امروز مقابل ایران محمد احمد از باشگاه السد با 25 سال درون دوازه است. ابراهیم غانم، عبید عبدالله کانی دو مدافع متمرکز قطر خواهند بود، محمد عبدالله بریک و علی مساد حمد نیز کمی جلوتر از این دو مدافع بازی می‌کنند.

رهبری خط میانی قطر به عهده ریزیک و سمن عبدالمجید است و در کنارش ابراهیم خلفان خلفان، علی یونس رحمتی و یاسر حسین عبدالرحمان قرار می‌گیرند. سباستین کوئین تانا و لامی عادل محد نیز خط حمله شناور را تشکیل می‌دهند.

عبدالرحمان که در خط میانی بازی می‌کند در اکثر زمان بازی مرد سوم خط حمله قطر است، او بهترین پاسها را در عمق دفاع حریف به کوئین تانا می‌دهد. قطری‌ها با تمام امتیازاتی که دارند در بازی فیزیکی بسیار ضعیف و کم‌توان به نظر می‌آیند.

تیم ایران برای بازی امروز شیث رضایی را در اختیار دارد. سیموئز چاره‌ای جز استفاده از همان نفرات همیشگی ندارد. رودباریان پراشتباه، اکبری، ارزانی، حسینی و احتمالاً شیث رضایی (منتظری) در دفاع قرار می‌گیرند. زارع، محمدی، ‌کلاه کج و ماهینی در خط میانی و دو مهاجم مغرور یعنی برهانی و اولادی نیز در خط حمله بازی می‌کنند.

تیم ما برای دیدار امروز باید منتظر هر حادثه‌ای باشد، اشتباه داور، بازی ناجوانمردانه حریف، خوردن گل در دقایق اولیه بازی و... سازمان تیمی ما تحت هیچ شرایطی نباید به هم ریخته شود. تمرکز در میانه میدان با تعداد بیشتر، حفظ توپ و نزدیک‌بودن به یکدیگر و پرکردن فضاهای دفاعی در چهار بازی گذشته یکی از ضعف‌های ما بود.

مسئله مهم دیگر پاک کردن توهمات دروازه‌بان و کاپیتان ایران است که باید غرور و بزرگ‌بودن خود را کنار بگذارد و همسان بقیه احساس برابری کند و اشتباهات بازی با چین را مرتکب نشود.

پیروزی در مقابل قطر اگرچه سخت به‌نظر می‌آید، اما با خونسردی و حفظ توپ می‌توان چون ازبکستان بر قطر پیروز شد، غلبه بر قطر ما را به فینال می‌رساند.

کره‌جنوبی که با اقتدار بر کره‌شمالی پیروز شد به دیدار عراق می‌رود. تیم امیدهای عراق که به نظر می‌رسد تعداد بالای 23 ساله‌های آنها بیشتر از حد معمول باشد، تیمی است با تجربه، دونده و خشن و کره‌جنوبی بازی راحتی در مقابل عراق نخواهد داشت.

روز سه‌شنبه 21 آذر، کره‌جنوبی و عراق در ساعت 30/16 به وقت تهران و ایران و قطر در ساعت 30/19 در ورزشگاه الغرافه به میدان می‌روند.

کد خبر 10744

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز