گروه سیاسی: آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم‌شیرازی با اشاره به تخریب مساجد شیعیان در کشور جمهوری آذربایجان تاکید کرد: اگر تخریب مساجد ادامه پیدا کند حکم مقاومت می‌دهم

این مرجع تقلید در جلسه درس اخلاق صبح دیروز خود در مسجد اعظم قم که مهر خبر آن را منتشر کرد، گفت: اخیرا از جمهوری آذربایجان خبر می‌رسد که حکومت، تعدادی از مساجد شیعیان را تخریب کرده است و قصد تخریب مابقی را دارد.

او ادامه داد: ما پیام خود را به حکومت جمهوری آذربایجان به‌صورت رسمی اعلام کرده‌ایم و امیدواریم دست از این کار بردارند. آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی با بیان اینکه عده‌ای از مردم جمهوری آذربایجان از ما حکم خواسته‌اند، ادامه داد: ما در همین جا به صراحت می‌گوییم که اگر تخریب مساجد در جمهوری آذربایجان ادامه پیدا کند حکم مقاومت می‌دهیم و اعلام می‌کنیم که هر کسی در این راه کشته شود، شهید خواهد بود.

این مرجع تقلید گفت: ما فعلا حکمی نداده‌ایم اما اگر تغییری دیده نشود این کار را خواهیم کرد. آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی مردم جمهوری آذربایجان را ملتی غیور و معتقد توصیف کرد و ادامه داد: ما به روابط دیپلماتیک دولت‌ها اهمیتی نمی‌دهیم.

او با بیان اینکه علما و دولت‌ها هر کدام وظیفه جداگانه‌ای دارند، ادامه داد: حکومت آذربایجان باید بداند که شیعیان گوش به فرمان مراجع هستند و هر حکمی آنها بدهند را عملی خواهند کرد. 

آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی خطاب به دولت جمهوری آذربایجان گفت: بهتر است آلت دست وهابیون و یهودیان نشوید و کشور خود را ناامن نسازید. او ادامه داد: ما از طریق دیپلماتیک پیام خود را به آن دولت داده‌ایم اما امروز صریحا می‌گویم که آینده خوبی نخواهید داشت. این مرجع تقلید، تخریب مساجد را توطئه وهابیون و صهیونیست‌ها دانست و گفت: در کشوری که بالغ بر 90 درصد شیعه دارد دولت آن کشور به تحریک صهیونیست‌ها و وهابیون در حال تخریب مساجد است.

کد خبر 107336

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز