مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۴:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ششمین دوره مسابقه ملی کمیکار (خودروهای شیمیایی) همزمان با هشتمین کنگره ملی دانشجویی مهندسی شیمی ایران با حضور 54 دانشگاه کشور در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می شود.

به گفته دکتر فرشاد رحیم پور دبیر اجرایی کنگره ملی دانشجویی مهندسی شیمی، مسابقه ملی کمیکار در دو بخش تئوری (ارائه پوسترهای علمی) و عملی از صبح فردا (پنجشنبه 23 اردیبهشت) برگزار می‌شود.

‌در مسابقات خودروهای شیمیایی(Chem-E-Car)، دانشجویان مهندسی شیمی و رشته‌های مرتبط (شیمی کاربردی و محض، پلیمر و نفت) در ساخت خودروهایی که نیروی محرکه آنها توسط انجام یک واکنش شیمیایی تامین می شود با یکدیگر رقابت می‌کنند.{رقابت خودروهای اسیدی در دانشگاه تهران}


خودروهای شرکت‌کننده در مسابقات کمیکار باید کاملا خود کنترل باشند و در آغاز حرکتشان از مکانیزم‌هایی نظیر هل دادن یا کوک کردن استفاده نشود. کاربرد هرگونه باتری خشک یا سایر باتری‌های تجاری موجود، سیستم‌های ترمزی مکانیکی یا شیمیایی و ابزارهای زمانی مکانیکی یا الکترونیکی نیز برای خاتمه دادن به واکنش شیمیایی مجاز نیست.

در این مسابقه، خودرو باید مسیر مشخصی را با باری مشخص طی کند و طبق قوانین مسابقه خودرویی برنده اعلام می شود که با توجه به بار انتخابی توسط داوران برای خودروها نسبت به خط پایان مشخص شده خطای کمتری داشته باشد.

در کنار این مسابقه عملی، دانشجویان دستاوردهای خود را در قالب پوستر به معرض دید عموم می گذارند و بدین وسیله ابتکارات، ابداعات، محاسبات، نوع واکنشها و نحوه کنترل آن، موارد زیست محیطی و عواملی که در آن برتری این واکنش را نسبت به سوخت‌های فسیلی نشان می‌دهد، بررسی می‌شود.

مراسم افتتاحیه هشتمین کنگره ملی دانشجویی مهندسی شیمی ایران، صبح چهارشنبه در محل سالن آمفی تئاتر شماره 2 دانشکده علوم دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.
در این کنگره ملی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی شیمی از دانشگاه‌های سراسر کشور حضور دارند.

کد خبر 107302

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز