همشهری‌آنلاین: 22 تصنیف محمد رضا شجریان در میان 100 اثر تاریخ موسیقی قرار دارد که قرار است از سوی انتشارات سروش در قالب 4 سی دی انتشار عمومی یابد.

روابط عمومی مرکز موسیقی صدا و سیما با ارسال نمابری به همشهری آنلاین، با اشاره به این خبر به نقل از رئیس مرکز موسیقی صدا و سیما آورده است: اولین سی دی از این چهار آلبوم مراحل میکس را پشت سر گذاشته و به زودی برای بهره برداری و پخش به شبکه های صدا و سیما ارسال می شود.

پیریایی رئیس مرکز موسیقی صدا و سیما با اشاره به استفاده رسانه‌ای از این آثار یاد آورشد: آثار منتخب علاوه بر انتشار در بازار موسیقی ، برای استفاده شبکه های صوتی و تصویری در اختیار آرشیو مرکزی صدا و سیما قرار خواهد گرفت .

رئیس مرکز موسیقی صدا و سیما افزود: در انتشار این آثار به ترتیب رتبه‌ای در جدول نتایج مد نظر نبوده و سعی داشته‌ایم این 100 اثر به نحوی در چهار آلبوم تقسیم شود که هر آلبوم به طور مجزا از تمام گونه‌های موسیقی اعم از سنتی، کلاسیک، پاپ، فولکلور،‌‏ همچنین از آثار تمامی افراد صاحب نام در عرصه آهنگسازی و خوانندگی برخوردار باشد، به عنوان مثال از استاد "شجریان" که قریب به 22 اثر از 100 اثر به آثار وی تعلق دارد، قطعاتی در هر کدام از این چهار آلبوم گنجانده شود .

در اولین آلبوم قطعاتی چون ای ایران(شجریان)، سپیده (شجریان)، نیلوفرانه (افتخاری)، آتش در نیستان (شهرام ناظری)، ولایت عشق (محمد اصفهانی)، گلپونه‌ها (زنده یاد ایرج بسطامی) ، بیداد همایون (شجریان)، نی نوا (حسین علیزاده)، مرغ سحر (شجریان)، کاروان(بنان)، هوای گریه (همایون شجریان)، دل آرا، تمنای وصال (مختاباد)، عشق الهی(عصار)، ایران، کیش مهر (شهرام ناظری)، آتش کاروان (شهرام ناظری)، موسیقی سریال امام علی (ع) (فرهاد فخر الدینی)، این پیروزی خجسته باد (گلریز)، گنجانده شده است.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست که یک نظر سنجی اوایل تابستان از سوی مرکز موسیقی صدا و سیما از بیش از 1000 موزیسین و نوازنده وخواننده انجام شد که در نهایت استاد محمد رضا شجریان با 22 تصنیف به عنوان نفر اول این فهرست انتخاب شدند. پس از ایشان، استاد بنان به عنوان دوم دست یافتند. مرکز موسیقی تاکنون فهرست بقیه آثار و رده بندی آن راانتشار عمومی نداده است.

کد خبر 10728

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز