دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی دو پنل تخصصی درباره جامعه اطلاعاتی برگزار می‌کند

انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی بیست و هشتمین برنامه از سلسله سمینارها و همایش‌های خود را در قالب دو پنل تخصصی جامعه اطلاعاتی، عصر یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹ برگزار می‌کند.

گفتنی است این دو پنل در اولین کنگره فناوری ارتباطات و اطلاعات با رویکرد به زیست ‌شهروندان، که اول تا سوم خرداد ماه در محل نمایشگاه تخصصی شهروندان تهران در پارک گفتگو برگزار می‌شود، طرح‌ریزی شده است.

در پنل اول، دکتر یحیی تابش در خصوص انقلاب فناوری پاک (Clean Tech Revolution) و دکتر علی اکبر جلالی در خصوص مدل توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس سخنرانی خواهند داشت.

نشست تخصصی رسانه‌ها در جامعه اطلاعاتی دومین پنل است که عصر روز یکشنبه، دوم خردادماه ۱۳۸۹ برگزار می‌شود.

گستره دربرگیری جامعه اطلاعاتی در دنیای امروز، هدایت و توانمندی علمی رسانه‌ها را می‌طلبد و فعالیت‌های ترویجی رسانه‌ها و نهادینه ساختن جامعه اطلاعاتی در جامعه ایران  با حضور موثر رسانه‌ها عجین شده است.
 
تعریف اینترنت، به عنوان رسانه، رسانه‌ها باعث شده است که همه رسانه‌ها در فضای جامعه اطلاعاتی نقش، کارکرد و مناسبات حرفه‌ای خود را باز تعریف نمایند. تا پیش از این مخاطبان معمولاً مصرف کننده پیام‌های رسانه ای بوده‌اند اما در دنیای امروز مخاطب، خود قادر به تولید محتوای رسانه شده است. شناخت، بررسی، توضیح و تبیین جامعه اطلاعاتی بدون رسانه‌ها امکان پذیر نیست و رسانه ها را نمی‌توان مستقل از تحولات جامعه اطلاعاتی دانست.

همه این‌ها منتج به ایجاد موقعیت تاریخی شده است که نمی‌توانیم جامعه اطلاعاتی را بدون رسانه‌ها درک و تعریف نمائیم.

نشست تخصصی رسانه‌ها در جامعه اطلاعاتی، با توجه به ضرورت توانمندسازی رسانه‌ها و ارتقای دانش رسانه‌ای، با حضور استادان برجسته علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری، دکتر مهدی محسنیان‌راد، دکتر یونس شکرخواه، دکتر حسن نمک دوست تهرانی و دکتر حسین انتظامی برنامه ریزی شده است.

حضور در پنل‌های تخصصی جامعه اطلاعاتی برای اعضای انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی و اعضای کارگروه رسانه و جامعه اطلاعاتی که کارت عضویت الکترونیک خود را دریافت نموده‌اند، بصورت آزاد امکان‌پذیر است.

شرکت کنندگان این نشست تخصصی، گواهی حضور دریافت خواهند کرد.

متقاضیان می‌توانند جهت هماهنگی با دبیرخانه انجمن به شماره‌های ۶۶۰۲۲۳۷۲-۰۲۱ و ۶۶۱۶۴۱۶۹-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

لازم به ذکر است کسانیکه تا کنون موفق به تکمیل عضویت خود نشده‌اند می‌توانند با دبیرخانه انجمن تماس حاصل نمایند.  www.irasis.ir

کد خبر 107105

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز